دیدار دوجانبه ظریف و کری آغاز شد/ نشست وزیران 1+5 تا ساعتی دیگر

14:41 - 03 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۸۹۳
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: دیدار دوجانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا آغاز شد.

: دیدار دوجانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی ، دیدار دوجانبه محمدجواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا آغاز شد.

وزرای خارجه روسیه و چین نیز وارد وین شدند و تا پایان ساعت 24 امروز مهلت ضرب‌الاجل به پایان خواهد رسید.

یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده اظهار کرد: در ملاقات ظریف و جان کری در خصوص موضوعات مختلف هسته‌ای و راه‌حل‌های مربوط به آنها گفتگو شد.

وی افزود: سناریوهای مختلف نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که موضوع نحوه ادامه مذاکرات یکی از آنها بود.

نشست وزرای 1+5 تا ساعتی دیگر

نشست داخلی وزرای 1+5 ساعتی دیگر برگزار خواهد شد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که ﺟﻠﺴﻪ ﻭﺯﺭای ﺧﺎﺭﺟﻪ اﻳﺮاﻥ و 1+5 ساعت 12 به وقت وین برگزار خواهد شد.

به گزارش میزان، تیم هسته‌‌ای کشورمان به سرپرستی محمد جواد ظریف رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان به منظور دستیابی به توافق جامع هسته‌ای روز 27 آبان ماه تهران را به مقصد وین ترک کرد.

وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) به همراه "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سوم آذر 1392 (24 نوامبر 2013) در شهر ژنو در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران به توافقی تحت عنوان "برنامه اقدام مشترک" (توافق ژنو) دست یافتند و این توافقنامه در 30 دی ماه 92 وارد مرحله اجرا شد و از آن پس گفت‌وگوها درباره راه‌حل جامع هسته‌ای تاکنون ادامه دارد.

همچنین قرار بود تا 29 تیرماه 93 توافقنامه جامع هسته‌ای حاصل شود اما به دلیل اختلافات موجود و عدم حصول توافق، قرار شد این مذاکرات برای چهار ماه دیگر (سوم آذر 93) تمدید شود.

اکنون مذاکره کنندگان تلاش می‌کنند تا پیش از پایان مهلت تعیین شده برای مذاکرات هسته‌ای جهت دستیابی به توافق جامع، به این هدف دست یابند؛ هر چند، طبق توافقات قبلی، دو طرف می توانند در موعد مقرر (24 نوامبر برابر 3 آذر) مذاکرات را به مدت 2 ماه دیگر تمدید کنند اما تاکنون طرف های مذاکره تمایلی برای این کار نشان نداده اند و اراده خود را بر رسیدن به توافق در زمان تعیین شده متمرکز کرده اند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *