سنگ اندازی بانک ها در اجرای طرح خرید کالای ایرانی

12:07 - 08 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۸۹۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
با وجود آن‌که چند ماه از رونمایی بسته خروج از رکود توسط دولت می‌گذرد سنگ اندازی بانک ها موجب شده تا تولیدکنندگان رونق را لمس نکنند.
به گزارش ،فروردین ماه بود که طرح اعطای کارت خرید کالای ایرانی کلید خورد و اعطای وام برای خرید کالا از طریق سه بانک آغاز شد.

دولت برای این طرح چهار هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته بود تا به نوعی بازار رونق بیابد و به تولید کنندگان کمک شود. اما این طور که به نظر می‌رسد اجرای این طرح آن‌طور که باید نتوانسته مشکلی از تولیدکنندگان را حل کند.

حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در گفت‌و‌گو با میزان با اشاره به اجرای طرح وام اعتباری خرید کالای ایرانی گفت: متاسفانه هنوز در اجرای طرح وام اعتباری خرید کالا مشکلاتی وجود دارد و دو بانک رفاه و ملی در اجرای این طرح موفق عمل نکردند.

وی افزود: با وجود این که استقبال از دریافت این کارت مناسب بوده اما بد عمل کردن بانک ها و نیز برخی مشکلات فنی موجب شد تا این طرح به اهداف خود دست نیابد.

غزنوی به این نکته نیز اشاره کرد که همکاری خوبی بین وزارت صنعت و بانک مرکزی تا الان وجود داشته و باید در حال حاضر برای رفع مشکل سنگ اندازی بانک ها وارد عمل شود.

دبیر مجمع کارآفرینان تصریح کرد: از 4200 میلیارد تومانی که برای رونق تولید در نظر گرفته شده تنها حدود سه میلیارد تومان آن تحقق یافته و نزدیک به جهار هزار و 197 میلیارد تومان از این بودجه به تولید نرسید.

محمد طحانپور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با میزان با اشاره به استقبال خوب از دریافت کارت طرح اعتباری خرید کالا گفت:استقبال از دریافت کارت خرید کالا مناسب بوده اما هنوز استقبال از خرید کالا چشمگیر نیست.

وی افزود : البته این موضوع دلایل خاص خود را دارد اما تاکنون تولیدکنندگان اعلام می کنند که هنوز مبلغ چشمگیری به حسابشان واریز نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: یکی از نقاط قوت این طرح این است که باید پول مستقیم به حساب تولید کننده واریز شود و امکان جابجایی آن وجود ندارد.

به گزارش میزان باوجود اینکه چند ماه از رونمایی بسته خروج از رکود توسط دولت می گذرد تولیدکنندگان هنوز نتوانسته اند رونق را لمس کنند و این طور که به نظر می رسد طرح خرید کالای ایرانی هنوز در پیچ و خم مشکلات قرار دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *