نرخ رشد 4 درصدی بخش صنعت و معدن در سال 93

14:28 - 03 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۸۹۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر مبنای آمارهای بانک مرکزی و آمار ماهیانه بخش صنعت و معدن، پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد بخش صنعت ومعدن کشور به 4 درصد برسد.

: معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر مبنای آمارهای بانک مرکزی و آمار ماهیانه بخش صنعت و معدن، پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد بخش صنعت ومعدن کشور به 4 درصد برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان حسین ابویی مهریزی، در نشستی با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: مرجع اعلام نرخ رشد بانک مرکزی است اما با توجه به آمار ماهیانه پیش بینی می کنیم رشد صنعت ومعدن به 4 درصد برسد که امیدواریم به بیش از این رقم نیز باشد.

وی افزود: برنامه راهبردی وزارت صنعت در دست تدوین است و ما مسئولیت تدوین برنامه‌های کلان وزارتخانه و همچنین نظارت بر برنامه عملیاتی معاونت‌ها را به عهده داریم.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری افزود: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نسخه ملی برنامه سعادت اقتصاد ایران است و این سیاست‌ها جامع الاطراف، دائمی و مستمر است.

ابویی مهریزی ادامه داد: وزارت صنعت برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت و تجارت، 43 برنامه اجرایی تدوین کرده است که پس از تکمیل و مشخص شدن برنامه‌های عملیاتی، این سیاست‌ها اعلام شده و گزارش ماهانه آن از این پس به سازمان مدیریت اعلام خواهد شد.

وی در خصوص نقش وزارت صنعت و تجارت در تدوین برنامه ششم توسعه تاکید کرد: ما در این زمینه پیشنهاداتی را داریم که باید تا بهمن ماه آنها را به ستاد تدوین برنامه ششم اعلام کنیم و در نهایت این پیشنهادات و پیش‌نویس برنامه ششم تا خرداد 94 باید به مجلس ارسال شده و مجلس نیز آن را تا پایان شهریور 94 تصویب و به دولت ابلاغ کند.

اقتصاد ایران بانک محور است
ابویی مهریزی با بیان این مطلب که اقتصاد ایران اقتصادی بانک محور است، متذکر شد: از آن جایی که منابع مالی بخش تولید از سوی بانک‌ها و صندوق‌ها تامین شده و هیچ‌گاه توازنی بین عرضه و تقاضای پول در کشور وجود ندارد؛ بنابراین لازم است بازارهای سرمایه فعال‌تر شده و سهم بیشتری در تامین منابع مالی بخش تولید ایفا کنند.

معاون وزیر صنعت و تجارت درخصوص آمارهای ارائه شده در دولت یازدهم گفت: ما در آمارها هیچ دخل و تصرفی نمی کنیم؛ زیرا برای راست گفتن متعهد شده ایم و از رئیس جمهور و وزیر دستور داریم که راست گفته و آمارهای واقعی را ارائه می دهیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *