تعداد مشاوران ماهر در مدارس کم است/ کشته شدن معلم بروجردی زنگ خطری برای آموزش و پرورش است

14:26 - 03 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۸۸۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با بروز برخی رفتارهای خشونت آمیز از سوی دانش‌آموزان در مدارس گفت: تعداد مشاوران ماهر در مدارس کم است و مسئله کشته شدن معلم به دست دانش‌آموز یک فاجعه به شمار می رود.

: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با بروز برخی رفتارهای خشونت آمیز از سوی دانش‌آموزان در مدارس گفت: تعداد مشاوران ماهر در مدارس کم است و  مسئله کشته شدن معلم به دست دانش‌آموز یک فاجعه به شمار می رود.

رضا صابری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره مورد تعرض قرار گرفتن معلم بروجردی به دست دانش‌آموز اظهار کرد: این اتفاق زنگ خطر جدی برای آموزش و پرورش به شمار می رود.

وی با بیان این مطلب که مسئولان امر باید از بروز اتفاقات این چنینی جلوگیری کنند، اذعان کرد: تاکنون امور فنی و ایمنی مدارس برای به خطر نیفتادن جان نیروی انسانی و دانش‌آموزان برای ما حائز اهمیت بود،اما با بروز این اتفاق باید تربیت و کنترل خشم دانش‌آموزان بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،در خصوص جایگاه مشاوران مدرسه تصریح کرد: مشاوران در مدارس  باید در زمینه تشخیص اختلالات روانی افراد تلاش کنند تا بتواند فرآیند روحی و روانی دانش آموزان را به خوبی مورد بررسی قرار دهند. متاسفانه تعداد مشاوران ماهر در مدارس کم است.

صابری با انتقاد از جایگاه روانشناسان و مشاوره در مدارس، خاطرنشان کرد: به لحاظ ساختاری به جایگاه مشاوران در مدارس توجه نشده است و باید مانند مسائل آموزشی در مدارس به این موضوع نیز توجه شود.

وی در خاتمه گفت: به طور قطع باید تدبیر پیشگیرانه ای در این زمینه صورت گیرد. به عنوان مثال اقداماتی را برای کنترل خشونت دانش‌آموزان در نظر بگیریم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *