رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قیمت نفت در هفته گذشته افزایش یافت

11:30 - 08 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۸۸۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
قیمت جهانی نفت در معاملات هفته گذشته یک درصد افزایش یافت و در پایان معاملات به ۴۹ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید.
به گزارش گروه اقتصاد ، در حالی که برخی سرمایه گذاران بعد از رسیدن قیمت نفت به بالاترین رقم 7 ماه گذشته اقدام به برداشت سود کرده‌اند و برخی دیگر نگران‌ افزایش تولید بعد از رسیدن قیمت نفت به 50 دلار هستند، قیمت نفت دیروز برای دومین جلسه متوالی کاهش یافت.

تقویت ارزش دلار نیز بر تقاضا برای قیمت نفت از سوی دارندگان ارزهای غیر دلاری تأثیر منفی داشت. پس از آنکه جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که افزایش نرخ بهره احتمالاً در ماه‌های آینده اقدامی مناسب خواهد بود، ارزش دلار افزایش یافت.

تعطیلات 3 روزه در آمریکا به دلیل روز یادبود کهنه سربازان نیز سرمایه گذاران را تشویق کرد تا اقدام به برداشت سود کنند.

فیل فلین، تحلیلگر بازار نفت در گروه پرایس فیچرز در شیکاگو گفت: «مردم نگران این هستند که با این قیمت‌ها افزایش تولید دوباره برگردد.»

«اما من فکر می‌کنم افزایش نرخ بهره و تعطیلات آخر هفته طولانی علت کاهش قیمت بوده است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 27 سنت، معادل نیم درصد کاهش به 49 دلار و 32 سنت رسید. قیمت نفت برنت در روز پنجشنبه به رقم 50 دلار و 51 سنت رسید که بالاترین رقم از اوایل ماه نوامبر تاکنون بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 15 سنت، معادل 0.3 درصد کاهش به 49 دلار و 33 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت روز پنجشنبه به رقم 50 دلار و 21 سنت رسید.

در این هفته، قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا به لطف افزایش‌های اوایل هفته، به ترتیب حدود یک درصد و 3 درصد افزایش یافت.

به گفته تحلیلگران، با رسیدن هر دو شاخص نفتی به رقم 50 دلار، نفت برنت و نفت خام آمریکا احتمالاً با موانع فنی در طی 3 تا 5 هفته آینده مواجه خواهند بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *