تصفیه فاضلاب برای استفاده در مزارع جنوب شهر

11:23 - 08 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۸۸۳۶
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: در صورت عدم امکان انحراف مسیر جوی هایی که فاضلاب را به مزارع جنوب منتقل می کند، سیستم تصفیه فاضلاب راه اندازی خواهد شد.
به گزارش گروه جامعه ، رحمت الله حافظی بعد از بازدید از شهرک رسالت و مزارع جنوب شهر تهران گفت: برای حل معضل آبیاری مزارع جنوب با فاضلاب خام قرار شد برآورد شود آیا از نظر فنی امکان انحراف مسیر جوی هایی که فاضلاب را به مزارع منتقل می کند، وجود دارد یا نه. در صورت امکان منحرف کردن این جوی ها، فاضلاب جاری در این شهرک به کانال اصلی فاضلاب مناطق بالادستی شهر متصل خواهد شد.
وی تصریح کرد: این اقدام در اولویت اصلی قرار دارد در غیر این صورت تمامی جوی های فاضلاب شهرک رسالت تجمیع و به یک یا دو نقطه خروجی منتهی خواهد شد سپس از طریق یک سیستم یا پکیچ، فاضلاب خام تصفیه می شود تا بعد از تصفیه شدن در مزارع جنوب شهر تهران قابل استفاده باشد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درباره احداث شبکه فاضلاب شهرک رسالت نیز گفت: کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نشست مشترکی با اداره آب و فاضلاب استان تهران برای احداث شبکه فاضلاب این شهرک برگزار خواهد کرد. بر اساس برآورد اولیه، این طرح به  12 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که می توان این منابع مورد نیاز را از بودجه سال جاری یا سال آینده وزارت نیرو تامین کرد.
حافظی درباره نگرانی از کیفیت آب شرب شهرک رسالت نیز، گفت: آب شرب شهرک رسالت از طریق چاه های داخل شهرک تامین می شود، به همین دلیل احتمال داده می شود که در برخی از ماه های گرم سال، نیترات آب شرب افزایش یابد. برای حل این نگرانی نیز مطلع شدیم چاه عمیقی در میدان میوه تره بار مرکزی وجود دارد که متعلق به سازمان آب روستایی است.
وی ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده با مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار قرار شد این چاه توسط سازمان آبفای روستایی تجهیز شود تا آب شهرک بدون نگرانی تامین شود.
حافظی گفت: قرار شد جلسات منظمی با حضور بخشدار آفتاب و نمایندگان دستگاه های ذی ربط با موضوع  شهرک رسالت برگزار شود.
گفتنی است، این بازدید 3 ساعت به طول انجامید که در آن رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر، بخشدار آفتاب، نمایندگانی از سازمانها و نهادهای محیط زیستی و بهداشتی و کشاورزی تهران و شورایاران منطقه 19حضور داشتند.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *