افزایش 20 درصدی نرخ اجاره بها در فصل نقل و انتقال/ سود 6 درصدی مالکین از اجاره ملک

13:02 - 11 مرداد 1393
کد خبر: ۱۷۸۸
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران از افزایش 20 درصدی نرخ اجاره بها در فصل نقل و انتقال در بازار مسکن خبر داد.

: رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران از افزایش 20 درصدی نرخ اجاره بها در فصل نقل و انتقال در بازار مسکن خبر داد.

حسن محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، افزایش نرخ اجاره بها را متاثر از افزایش نرخ تورم و کاهش عرضه در بازار اعلام کرد و گفت: افزایش نرخ اجاره بها در ایران متاثر از اقتصاد آزاد است و مالکین می توانند با اوج گرفتن تب و تاب بازار اجاره برخی از مالکان با اعمال نرخ‌های سلیقه ای، نرخ شکنی کرده تا سود بیشتری را نسبت به تورم بازار به دست بیاورند.

رئیس انجمن انبوه سازان، افزایش نرخ تورم را موجب کاهش قدرت خرید مردم در بازار اعلام کرد و گفت: در حال حال حاضر مالکین ترجیح می دهند به منظور سود بیشتر نسبت به فروش ملک خود در بازار اقدام کنند تا این که ملک مورد نظر را به اجاره بدهند.

محتشم با اشاره این که هدفمند کردن یارانه موجب افزایش قیمت اجاره و رهن در تهران شده است افزود: بخش عمده ای از اقتصاد کشور در بخش مسکن قرار دارد و همین امر موجب افزایش قیمت خرید، اجاره و رهن در کشور شده است.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران افزود: در سال گذشته اجاره بها و رهن سه بار افزایش قیمت را تجربه کرده اند و با کاهش قیمت ارز و سکه و سرازیر شدن نقدینگی ها به سمت بازار مسکن، افزایش قیمت بیش از نرخ تورم را تجربه خواهیم کرد.

محتشم اضافه کرد: قیمت مسکن تابع اقتصاد کشور و نرخ تورم است، بنابراین با طرح های تعزیراتی و بلوک بندی نمی توان مانع از افزایش نرخ اجاره بها برای خرید مسکن شد.

او گفت: قیمت آپارتمان در برخی از نقاط کشور تا حدود 30 درصد از لحاظ کیفیت و مصالح تفاوت قیمت با دیگر آپارتمان ها دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *