وزیر خارجه چین به دیدار ظریف رفت/ انجام مذاکرات دوجانبه ظریف و اشتون

12:50 - 03 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۸۷۱
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان:وزیر امور خارجه ایران هفتمین روز مذاکرات وین 8 را با دیدار وانگ یی وزیر خارجه چین آغاز کرد و پس آن مذاکرات دو جانبه خود را با «کاترین اشتون» هماهنگ کننده 1+5 آغاز کرد.

:و زیر امور خارجه ایران هفتمین روز مذاکرات وین 8 را با دیدار وانگ یی وزیر خارجه چین آغاز کرد و پس آن مذاکرات دو جانبه خود را با «کاترین اشتون» هماهنگ کننده 1+5 آغاز کرد.

به گزارش گروه سیاسی ، وانگ یی وزیر خارجه چین صبح امروز (دوشنبه) به دیدار ظریف رفت تا در جریان آخرین تحولات و روند مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5 به ویژه آمریکا قرار گیرد،قرار است وزیر خارجه چین با «جان کری » وزیر امور خارجه آمریکا نیز دیدار و گفت و گو کند و پس از آن دومین دیدار دو جانبه ظریف و کری ساعت 10 و 30 دقیقه صبح به وقت محلی انجام خواهد شد.

کری پس از دیدار با ظریف با همه وزرای خارجه گروه 1+5 یعنی لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و وانگ یی وزیر خارجه چین نشستی 6 جانبه خواهد شد.

 امروز (دوشنبه) آخرین روز مهلت تعیین شده برای مذاکرات جامع هسته ای میان ایران و گروه 1+5 است و وزرای خارجه 7 کشور در وین حضور دارند.

دیدارهای فشرده میان وزرا از صبح امروز آغاز شده است تا در آخرین روز یعنی 24 نوامبر / سوم آذر سرنوشت 10 دور مذاکرات جامع را میان خود رقم بزنند.

دیپلمات ها، حضور کری و دیدارهای پی در پی هیات آمریکایی با هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران را در سطوح مختلف نشانه های مثبتی برای به نتیجه رسیدن این مذاکرات ارزیابی می کنند.

طرفین بر سر مدت زمان توافق جامع، میزان غنی سازی اورانیوم ایران و نحوه لغو تحریم ها با یکدیگر اختلاف دارند که در تلاش برای رسیدن به راه حل های مشترک به منظور توافق جامع هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *