مشکلات مصوبه اخیر هیئت دولت/راه را برای صادرات نبندیم

11:19 - 07 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۸۵۱۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لامپ های روشنایی گفت: مصوبه اخیر هیئت دولت در خصوص جمع آوری خطوط تولید لامپ های رشته بالای ۴۰ وات مشکلاتی همچون جلوگیری از صادرات و بیکاری بخشی از کارگران این صنف را به دنبال دارد.
احمد محسنی دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لامپ های روشنایی در گفت‌وگو با در خصوص مصوبه هیئت دولت در خصوص جمع آوری خطوط تولید لامپ های رشته ای بالای ۴۰ وات گفت: از سال ۹۳ موضوع جمع آوری لامپ های رشته ای از بازار مطرح بود،اما به دلیل آنکه واردات این کالا ممنوع نبود اجرای این مصوبه بی فایده بوده و فقط به ضرر تولیدکننده داخلی تمام می‌شد.

وی در ادامه افزود: طبق مصوبه جدید صادر شده در تاریخ ۹۵.۱.۲۶ طی مدت ۶ ماه، ورود لامپ های رشته ای به کشور ممنوع شده،از همین رو تولیدکنندگان تا تاریخ ۹۵.۹.۲۱ باید تولیدات خود را متوقف کنند.

محسنی با اشاره به اینکه نباید راه را برای صادرات ببندیم،گفت: با اجرای این مصوبه برای عدم تولید، راه بر صادرات لامپ رشته ای بسته می شود که این مورد به عنوان خلاهایی برای این مصوبه جدید به حساب می اید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دراجرای این مصوبه در کنار مزایایی که برای صنعت برق کشور دارد باید به این نکته نیز توجه شود که با تغییر خط تولید از لامپ های رشته ای به لامپ های کم مصرف تعدادی از کارگران خط تولید این کارخانه ها بیکار خواهند شد که برای آنها نیز باید چاره اندیشی شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *