رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اشتغال زایی دغدغه جدی دولت است

9:37 - 07 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۸۴۵۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
واعظی گفت: می کوشیم امسال رونق اقتصادی باشد ضمن این که اشتغال زایی نیز یکی از دغدغه های جدی دولت است.
اشتغال زایی دغدغه جدی دولت استبه گزارش،محمود واعظی گفت: دولت تدبیر و امید طی دو سال تلاش کرد که موانع را برطرف کند و مذاکره کنندگان تلاش بسیاری انجام دادند تا غل و زنجیرها را از پای اقتصاد کشور باز کنند.

وی با بیان اینکه مشکل بزرگی از کشور با برداشته شدن تحریم ها رفع شده٬ ادامه داد: اکنون رئیسان جمهوری٬ نخست وزیرها ، وزیران و هیات های عالی رتبه به کشورمان می آیند که این آمدن ها، از روی بیکاری، تفریح یا سرگرمی نیست بلکه نتیجه تغییر فضای بین المللی به نفع ایران است.

واعظی با بیان اینکه برای تاثیر رفع تحریم ها، زمان نیاز است، افزود: وقتی اقتصاد کشور چندین سال خاموش شده بود و سال ها تحریم بودیم، حرفی زده نمی شد و اکنون که کارها زمان بر است، عده ای انتظار دارند مشکلات در مدتی کوتاه حل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته همه مشکلات برطرف خواهد شد و فضا به نفع ایران عوض شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری گفت: گیلان در موقعیت جغرافیایی ویژه ای واقع شده و تحولات منطقه ای نیز فرصت مناسبی را برای توسعه صادرات از این استان بوجود آورده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی کرده ایم که مشکلات صادرات توسط دست اندرکاران این بخش در استان بررسی شود و به همراه پیشنهاد برای ما بفرستند.

وزیر ارتباطات و فناوری تصریح کرد: کارهایی که مربوط به ما باشد را دنبال می کنیم و نتیجه اش باید این باشد که این فرصت از دست نرود.

واعظی که ریاست کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان را نیز بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: آذربایجان بسیار علاقه مند به توسعه ارتباطات با ماست و اگر استان گیلان راه توسعه صادرات را در پیش گیرد٬ هم از نظر برندسازی در منطقه و هم ارزآوری می تواند نقش بسیار خوبی داشته باشد.

وی همچنین به بازدید امروز خود با همراهی وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان از راه آهن قزوین - رشت - آستارا اشاره و اضافه کرد: تکمیل این پروژه از سوی شخص رئیس جمهوری دنبال می شود و در تلاش هستیم تا پایان امسال، این خط ریلی به بهره برداری برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت امسال برای تغییر شرایط تلاش می کند، گفت: همانطور که امسال بنا به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده٬ رئیس جمهوری و دولت به دنبال آن هستند که تبعیت عملی و نه شعاری داشته باشند و همه برنامه ها را در راستای اقتصاد مقاومتی بگذارند.

وی تصریح کرد: در همین راستا٬ برنامه ای که برای مجلس تنطیم کرده بودیم٬ بازنگری و تلاش کردیم یک برنامه پنج ساله و یک برنامه اقتصاد مقاومتی را در قالب یک برنامه ادغام کنیم.

واعظی خاطرنشان کرد: می کوشیم امسال رونق اقتصادی باشد و اشتغال زایی نیز یکی از دغدغه های جدی دولت است.
واعظی با اشاره به پروژه های زیرساخت ارتباطاتی و فناوری اطلاعات گیلان گفت: ICT تنها بخشی است که با سرمایه گذاری اندک، می توانیم اشتغال ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری انجام شده برای این پروژه ها٬ بیانگر آن است که دولت، نگاه ویژه ای در این زمینه به استان کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ما در برنامه ریزی های خود در گیلان، جمعیت استان را دو برابر در نظر می گیریم٬ گفت: گیلان از نظر زیر ساخت مشکل ندارد به گونه ای که طی دو سال اخیر، شبکه انتقال استان هشت برابر و شبکه دیتا نیز شش برابر شده که بی سابقه است.

واعظی اضافه کرد: در ارتباط دسترسی در بخش موبایل، امسال کارهای خوبی انجام شده و ضریب نفوذ، از صد در صد بالاتر رفته است.
وی با اشاره به دغدغه های سرمایه گذاری در بخش ارتباطی توسط دولت گفت: ما باید در بخش هایی سرمایه گذاری کنیم که سرمایه گذار بخش خصوصی نیست.

وی با بیان اینکه اکنون رقابت سالمی بین شرکت ها شکل گرفته٬ افزود: برنده این رقابت مردم هستند که با هزینه کمتر، باید کیفیت خوبی دریافت کنند و ما با این موضوع موافقیم.

واعظی حوزه ICT را پیشران توسعه خواند و گفت: ما به دنبال توسعه هستیم٬ چراکه دولت تدبیر و امید٬ دولت توسعه است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *