شناسنامه دار کردن سارقان حرفه ای در استان زنجان/ شناسایی 120 نقطه حادثه خیز

2:30 - 07 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۸۴۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
حسن زاده از شناسنامه دار کردن سارقان حرفه‌ای در استان زنجان خبر داد و گفت: با این عمل سارقان حرفه‌ای بعد از آزادی از زندان کنترل می‌شوند.
به گزراش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری زنجان، حمداله حسن زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال جدید که با حضور اعضای شورا برگزار شد گفت :معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان به دنبال اخذ عملکرد دستگاه ها و مداخله در وظایف دستگاه ها را ندارد وامروزه جنبه پیشگیرانه مقدم است بر سایر اقدامات.

حسن زاده از برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان با کمک  سایر دستگاه ها در سال  گذشته را اهتمام به موضوع پیشگیری از جرایم خشن برشمرد و اظهار داشت: در استان زنجان جرایم خشن اعم از ایراد ضرب و جرح عمدی ، درگیری و خشونت کلامی  از جمله توهین در  استان جزء  پنج جرایم اول است که با فرهنگ سازی  می شود این جرایم را پیشگیری کرد.

قائم مقام شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان با بیان اینکه بنابه گزارش اداره  ثبت احوال استان بیشتر طلاق ها در5 سال اول زندگی است، افزود: از برنامه های این معاونت پیگیری ایجاد مرکز مشاوره خانواده با حضور مشاوران خانواده و متخصصین  در خارج از دادگستری می باشد  که در اینصورت  زوج های جوان می توانند  با مراجعه به این مراکز مشکلات خود را  با مشاوران در میان بگذارند.

 وی موضوع مراقبت بعد از خروج زندانیان از دیگر برنامه های معاونت  اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برشمرد و افزود: بیش از 50 درصد زندانیان تکرار کننده جرم هستند یعنی اینکه اقدامات و برنامه های ما برای زندانیان به عنوان مدد کاری کار ساز نبوده که تلاش می کنیم با همکاری اداره زندانها و سازمان فنی و حرفه ای آموزش مهارت ها از جمله خیاطی ، فرش بافی و ... انجام دهیم.

 حسن زاده از شناسنامه دار کردن سارقان حرفه ای در استان زنجان خبر داد و افزود: با این عمل سارقان حرفه ای بعد از آزادی از زندان کنترل می شوند و در این راستا درکنار پلیس ، بسیج می تواند کمک کار ما باشد .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان کاهش جمعیت کیفری استان  یعنی کاهش تعداد  زندانیان را از دیگر برنامه ها و اقدامات این معاونت برشمرد و خاطر نشان کرد تلاش ما در دادگاهها این است که افراد را بنا به ضرورت به زندان نفرستیم در چند سال گذشته ما  باکاهش ورودی زندانی  به زندان هستیم.

حسن زاده وی از شناسایی 120 نقطه حادثه خیز در استان خبر داد و گفت در این راستا با رفع این نقاط حادثه خبربا کاهش 20 درصد تعداد کشته ها و 40 درصدی تعداد مجروحان را داشتیم  که با فرهنگ سازی بیشتر زمینه پیشگیری از وقوع جرم در استان  فراهم خواهد شد .   

در ادامه اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان  دیدگاههای خود را در زمینه توجه و اهتمام بیشتر در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در استان را بیان کردند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *