آموزش های حقوقی قوه قضاییه در کاهش جرایم اثرگذار است

9:33 - 03 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۸۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور گفت: آموزش‌های قوه قضائیه در خصوص آشنایی مردم نسبت به قوانین و مقررات در کاهش ارتکاب به جرائم بسیار اثرگذار است.

: رئیس شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور گفت: آموزش‌های قوه قضائیه در خصوص آشنایی مردم نسبت به قوانین و مقررات در کاهش ارتکاب به جرائم بسیار اثرگذار است.

رضا فرج الهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی میزان اظهار کرد: اطلاعات مردم نسبت به قوانین و جرائم به هر میزان افزایش یابد قطعا ارتکاب به جرم نیز در جامعه کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: یکی از علل ارتکاب به جرم معمولا جهل و ناآگاهی مردم نسبت به قوانین و مقررات است و برخی افراد ناخواسته و به دلیل عدم آگاهی از قوانین مرتکب جرم می‌شوند.

فرج الهی خاطر نشان کرد: افرادی که اطلاعات حقوقی بیشتری دارند نسبت به سایر افراد جامعه کمتر نقض قانون می‌کنند.

وی اذعان داشت: آموزش‌های قوه قضائیه در خصوص آشنایی مردم نسبت به قوانین و مقررات در کاهش ارتکاب به جرائم بسیار اثرگذار است و در امنیت و سلامت جامعه نقش موثر و مهمی دارد.
رئیس شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور گفت: حضور مسئولان قضایی و سخنرانی قضات در زمینه قوانین و مقررات در نماز جمعه سبب کاهش جرائم می‌شود.

وی افزود: اطلاع رسانی به مردم نسبت به قوانین و جرائم و همچنین آشنایی با ناهنجاری‌های جامعه مردم را از ارتکاب به جرم و قانون شکنی بازمی دارد.

رئیس شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور در پایان با بیان اینکه رسانه‌ها از حقوقدانان و قضات متخصص در آگاهی مردم استفاده کنند، گفت: رسانه‌ها نقش موثری درهوشیار سازی و آگاهی دهی جامعه نسبت به قوانین دارند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *