استاندارد نبودن بیمارستان‌های سوختگی در کشور/ خیرین به کمک حوزه سلامت بیایند

9:12 - 03 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۸۱۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بیمارستان‌های سوختگی در کشور استاندارد نیستند و این امر موجب افزایش آمار مرگ و میر این دسته از بیماران می شود، گفت: خیرین باید به کمک حوزه سلامت بیایند.

: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمارستان‌های سوختگی در کشور استاندارد نیستند و این امر موجب افزایش آمار مرگ و میر این دسته از بیماران می شود، گفت: خیرین باید به کمک حوزه سلامت بیایند.

شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره بیمارستان و تخت های سوختگی اظهار کرد: در حال حاضر دو بیمارستان سوختگی در پایتخت وجود دارد که بسیار قدیمی است و با وجود بازسازی شرایط استاندارد را برای بیماران سوانح سوختگی ندارد. همچنین تجهیزات لازم برای درمان این قشر مناسب نیست.

وی در ادامه با بیان این مطلب که وضعیت جسمانی این افراد مستعد عفونت است، افزود: استاندارد نبودن بیمارستان های سوختگی سبب خواهد شد تا احتمال بروز مرگ و میر به دنبال عفونت در این دسته از بیماران افزایش یابد. در نتیجه هر چه سریع‌تر باید استانداردهای لازم برای بیمارستان ها و مراکز درمانی ویژه این قشر تامین شود.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که نیاز به یک بیمارستان مرجع و مجهز سوانح سوختگی به خوبی احساس می شود و وزارت بهداشت باید این کار را انجام دهد، گفت: در حقیقت باید افرادی که به هر دلیلی دچار سوختگی می شوند، به این مرکز درمانی ارجاع داده شود تا تمامی اقدامات درمانی برای آنها صورت گیرد. اما متاسفانه به دلیل محدودیت مالی امکان ساخت و تجهیز این گونه بیمارستان ها در حال حاضر وجود ندارد.

میرگلوبیات با بیان اینکه قرار بود دانشگاه علوم پزشکی با کمک مجمع خیرین یک بیمارستان سوانح و سوختگی مجهز در تهران راه اندازی کند، گفت: متاسفانه تاکنون اقداماتی در این راستا صورت نگرفته، این در حالی است که بیمارستان سوانح و سوختگی استاندارد و مجهزی در کشور وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: خیرین با توجه به امکانات موجود باید تمام تلاش خود را در راستای احداث بیمارستان و تجهیز آن انجام دهند تا شاهد کاهش مرگ و میر در این دسته از بیماران باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *