کد خبر: 17813
تاریخ انتشار: 08:46 - 03 آذر 1393 - 2014 November 24
خبرگزاری میزان- خبرگزاری میزان: معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که در حال حاضر جمعیت ایران حدود یک درصد از جمعیت 8 میلیاردی کره زمین را تشکیل می دهد، گفت: این در حالی است که سهم تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در کشور ما یک و نیم درصد از کل حوادث ترافیکی جهان است.

خبرگزاری میزان: معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که در حال حاضر جمعیت ایران حدود یک درصد از جمعیت 8 میلیاردی کره زمین را تشکیل می دهد، گفت: این در حالی است که سهم تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در کشور ما یک و نیم درصد از کل حوادث ترافیکی جهان است.

به گزارش خبرگزاری میزان، شهرام جباری زادگان افزود: در یک مقایسه اجمالی، با وجود این که نسبت به 10 سال گذشته، نرخ تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در ایران 10 هزار نفر کاهش پیدا کرده و از 28 هزار نفر به 18 هزار نفر در سال رسیده، اما در مقایسه با سایر کشورهای دنیا که موفق شده اند این آمار را به حداقل برسانند، راهی طولانی پیش رو داریم و لازم است با اتخاذ راهکارهای اصولی و اجرای روش‌های علمی، در این ارتباط اقدامات بیشتری به عمل آوریم.
وی با اعلام این که در کلانشهر تهران نیز شاهد کاهش 50 درصدی نرخ تلفات ناشی از سوانح ترافیکی نسبت به 10 سال گذشته بوده ایم و تعداد تلفات ترافیکی پایتخت از 1500 نفر به 750 نفر در سال کاهش پیدا کرده، تأکید کرد: به طور متوسط روزانه دو نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تهران کشته می‌شوند که یک نفر عابر پیاده به عنوان بی دفاع ترین گروه های شهروندان هستند.

معاون آموزش سازمان ترافیک با اشاره به این که کم رنگ بودن فرهنگ احترام به قانون از سوی عابران پیاده و رانندگان از جمله دلایل مؤثر در آمار بالای کشته شدگان حوادث ترافیکی در کشور است، اظهار کرد: هر چند ضروری است عابران پیاده به شکل جدی احترام به قانون را مورد توجه قرار دهند، اما لازم است رانندگان نیز حقوق عابران پیاده را در نظر گرفته و با آنها مهربان تر باشند.

جباری زادگان با بیان این که متأسفانه به دلیل یک تصادف ساده و به خاطر یک جای پارک خودرو، شاهد وقوع درگیری های خونین هستیم، تصریح کرد: در ارتباط با برنامه ریزی های کلان در جهت ارتقای فرهنگ ترافیک نیاز به تلاش مضاعف داریم، چرا که قربانیان ترافیک به هزاران کشته و دهها هزار مجروح در کشور و صدها کشته و هزاران مجروح در تهران محدود نمی شود.

وی با تأکید بر نقش آموزش در ارتقای فرهنگ ترافیک و برنامه­ریزی های صورت گرفته در این خصوص، اضافه کرد: با نگاه به آینده، تمرکز اساسی ما در مرحله اول، معطوف به آموزش نونهالان و کودکان و نهادینه­ کردن فرهنگ ترافیک در دل و ذهن این عزیزان است و در مرحله دوم، آموزش رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی متمرکز شده ایم.

معاون آموزش سازمان ترافیک با اشاره به این که در حال حاضر بالغ بر 80 هزار راننده تاکسی و هزاران راننده اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: با توجه به آن که این رانندگان ساعات متمادی در خیابان های پایتخت مشغول خدمات رسانی به شهروندان هستند، از مهم ترین گروه های هدف در آموزش های ترافیکی محسوب می شوند.

جباری زادگان با بیان این که بر اثر سوانح ترافیکی، مسائل و مشکلات بسیاری با اَشکال متفاوت دامن‌گیر قربانیان ترافیک می شود، تصریح کرد: برای مثال، بسیاری از افرادی که در تصادفات مقصر شناخته می شوند، به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه مجبورند در زندان بمانند و افراد بسیاری نیز که در تصادفات آسیب می‏بینند، به دلیل ناتوانی در حرکت مجبورند تا آخر عمر روی ویلچر بنشینند.

وی در پایان با تأکید بر قدمت تاریخی و غنای فرهنگی کشورمان در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان، خاطرنشان کرد: همان طور که مهمان نوازی و مهربانی مردم کشور ما زبانزد بسیاری از میهمانان خارجی است که از کشورمان دیدن کنند، باید تلاش کنیم تا نوع رانندگی و رفتار ترافیکی مان را نیز اصلاح کرده و ارتقاء دهیم.

۱) نظرات ارسالی شما، پس از تایید توسط خبرگزاری ​میزان​ ​در سایت ​منتشر خواهد شد​.​
۲) خبرگزاری میزان٬ نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .
۳) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود ، پس از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
جامعه-خبر-وکیل آنلاین
جامعه-خبر-تلگرام
جامعه-خبر-وکیل آنلاین
جامعه-خبر-تلگرام
tr_cycle
آخرین اخبار گروه جامعه
جامعه-خبر-وکیل آنلاین
جامعه-خبر-تلگرام
جامعه-داخلی-ورزشی
جامعه-داخلی-ورزشی
جامعه-داخلی-ورزشی
جامعه-زندانیان