موتور سیکلت عجیب ایرباس با پرینتر سه‌بعدی ساخته می‌شود +تصاویر

4:50 - 06 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۸۰۴۰
شرکت هواپیمایی ایرباس اروپا با تلفیق چند تکنولوژی روز دنیا، یک موتورسیکلت عجیب و غریب را پرینت گرفته است که با نیروی الکتریسیته کار می‌کند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، شرکت AP Work که یکی از زیر مجموعه‌های شرکت هواپیماسازی ایرباس است، موفق شد با استفاده از پرینتر سه‌بعدی، شکلی عجیب از موتور سیکلت را روانه جاده‌ها کند.

این موتور سیکلت خارق‌العاده که از یک شاسی لانه‌زنبوری شبیه به فیلم‌های فضایی ساخته شده است، تنها 35 کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند با هر بار شارژ تا 60 کیلومتر مسافت را طی کند. وزن سبک این موتورسیکلت باعث می‌شود این برداشت را داشته باشیم که از پلاستیک ساخته شده است اما در واقع شاسی این موتور با استفاده از آلمینیوم هواپیماسازی روی بستری از پودر آلومینیوم پرینت گرفته شده است.

موتور سیکلت عجیب ایرباس با پرینتر سه‌بعدی ساخته می‌شود +تصاویر

روش پرینت به‌ این شکل بوده که لایه‌های بسیار نازک آلومینیوم به دور یکدیگر شکل داده شده است و در مجموع این شاسی عجیب تنها 6 کیلوگرم وزن دارد.

موتور سیکلت عجیب ایرباس با پرینتر سه‌بعدی ساخته می‌شود +تصاویر

ایرباس نام این محصول شگفت آور را « Light Rider» یا چابک‌سوار گذاشته و اعلام کرده است که قصد دارد تنها 50 نمونه از آن را تولید کند. قیمت پیش فروش این موتور 56 هزار دلار اعلام شده و امکان ثبت‌نام در وب‌سایت این شرکت وجود دارد.

Light Rider با استفاده از تکنولوژی پرینت سه‌بعدی و البته تکنیک استفاده از این تکنولوژی موفق شده است بسیاری از مشکلات موتورسیکلت‌های الکتریکی را درباره وزن حل کند، اگرچه بدون داشتن باک و بدنه‌ای به شکل سنتی، دیگر نمی‌شود آن‌ را برق انداخت.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *