پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی امر فراقوه‌ای است/ ضرورت شناسایی مصادیق فساد اداری

5:30 - 07 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۸۰۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاسمی با تاکید بر ضرورت شناسایی مصادیق فساد اداری گفت: پیشگیری از وقوع جرم و آسیب اجتماعی یک امر فرا قوه‌ای است.
«عباس قاسمی» سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی، در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به ضرورت شناخت ابعاد حقوقی فساد اداری و راه‌کارهی پیشگیری از آن اظهار کرد: باید برای شروع و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موجود از خانواده خود شروع کنیم، البته پیشگیری از وقوع جرم و آسیب اجتماعی یک امر فرا قوه‌ای است.

وی ادامه داد:  همه دستگاه‌ها موظفند حسب دستور مقام معظم رهبری در این امر کوشا باشند چراکه فساد اداری یکی از انواع آسیب‎های اجتماعی به شمار می‌رود.

قاسمی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از فساد و دیگر آسیب‌های اجتماعی باید از دوران کودکی روی این امر کارهای شایسته صورت گیرد در این رابطه حضرت علی (ع) به فرزند خود امام حسن (ع) فرمودند من تربیت شما را از دوران کودکی آغاز کرذم، بنابراین ما هم باید تربیت فرزندان را همانند مولایمان از دوران کودکی آغاز کنیم تا آنان در بزرگسالی مطیع پدر و مادر خود باشند و همچنین ذائقه آنها را نیز باید از کودکی به نحو احسن مورد بررسی قرار دهیم.

وی  افزود: اگر بخواهیم موفق باشیم باید از خانواده‌مان و خانواده کاریمان شروع کنیم و روی معنویت آن کار کنیم زیرا فساد زمانی صورت می گیرد که ما در فضای معنوی حضور نداشته نباشیم.

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری کل استان مرکزی در پایان با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی حول محور فساد اداری و تخلفات ناشی از آن گفت: در این کرگاه سعی شد، مصادیق فساد را که به نوعی با آنها در جامعه برخورد داریم بیان و راهکارهای برای پیشگیری از وقوع این نوع آسیب با مشارکت همه دستگاه های مرتبط در سطح جامعه مشخص کرده و  آن را اجرایی کنیم.


 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *