رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکسن G2 مجوز سازمان غذا و دارو را ندارد

13:58 - 02 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۷۵۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مشاور اداره کل دارو در زمینه فرآورده‌های بیولوژیک سازمان غذا و دارو گفت: پیگیری ناقص از سوی مخترع واکسن G2 سبب شده تا این واکسن از سوی سازمان غذا و دارو مجوز را دریافت نکند.

: مشاور اداره کل دارو در زمینه فرآورده‌های بیولوژیک سازمان غذا و دارو گفت: پیگیری ناقص از سوی مخترع واکسن G2 که با افزایش سطح ایمنی بدن، می تواند فرد را در مقابل ابتلا به بسیاری از امراض مانند سرطان ایمن می کند، سبب شده تا این واکسن از سوی سازمان غذا و دارو مجوز  را دریافت نکند.

محمد قیصرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره واکسن G2 اظهار کرد: اقدامات اولیه برای دریافت مجوز از سوی مخترع این داروی پیشگیری صورت گرفته، به‌طوری که می‌توان گفت مدارک آن به اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو ارائه شده، اما روند پیگیری ناقص بوده و تاکنون اقدامات لازم ر این زمینه صورت نگرفته است.

وی در ادامه افزود: پیگیر ناقص ازسوی مخترع سبب شده تا این واکسن با وجود اهمیتی که دارد، مجوز را دریافت نکند.

گفتنی است؛ صالح محقق حضرتی، مخترع تولید کننده واکسن G2  هفته گذشته در این باره گفت: از حدود 22 سال قبل تحقیقات برای تهیه و تولید این واکسن در کشور آغاز شد و تمام آزمایش های لازم در مورد سمیت و تاثیرات آن بر سلامت بدن در سه فاز آزمایشگاهی، حیوانی و بالینی صورت گرفت.

وی در ادامه با بیان این مطلب که  آزمایش های صورت گرفته نشان داده است که این واکسن ایمن است و عوارض جانبی ندارد، افزود: در حقیقت  این واکسن روی حدود یکهزار بیمار مبتلا به آسم و آلرژی و تعدادی از بیماران سرطانی صورت گرفت و مشخص شد که این دارو می‌تواند به سلامت و طول عمر بیماران کمک کند. به عبارتی واکسن مورد نظر با افزایش سطح ایمنی بدن، فرد را در مقابل ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانند سرطان ایمن می کند.

حضرتی خاطرنشان کرد: در حقیقت این واکسن در سال 85 به عنوان اختراع ثبت شده است و در انتظار  صدور تولید انبوه از سوی سازمان غذا و دارو بوده تا بیماران زیادی در ایران و جهان موفق به استفاده این واکسن شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *