پیشگیری از سرطان با نوشیدن منظم آب

12:17 - 04 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۷۵۱۹
متخصص تغذیه با اشاره به اینکه در فصل گرما طی شبانه‌روز باید مقدار زیادی آب نوشید، گفت: با مستمر و منظم نوشیدن آب از ابتلا به سنگ کلیه و سرطان روده بزرگ در امان باشید.
گزارش گروه فضای مجازی ، شهرام خزایی گفت: با توجه به اینکه در فصل گرما و در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم ممکن است دچار گرمازدگی شویم و بدن ما با کمبود آب مواجه شود که با رعایت کردن نکات مناسب تغذیه‌ای می ‌توان از آن جلوگیری کرد.
 
وی افزود: توصیه می شود افراد در طول روز مقدار زیادی آب بنوشند. چای یا نوشیدنی های دیگر را جایگزین آب نکنند البته آب خیلی سرد ننوشند چرا که ممکن است با مشکلات گوارشی روبرو شوند و با مستمر و منظم نوشیدن آب از سنگ کلیه، سرطان روده بزرگ در امان باشند.
 
متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان این مطلب که در فصل گرما بدن به شدت به آب نیاز دارد، گفت: سعی کنید در روزهای گرم از مواد غذایی استفاده کنید که دارای آب زیادی هستند مانند کاهو، خیار، کلم بروکلی، هویج و هندوانه که از طریقه آنها نیاز بدن را جبران کنید.
 
وی تصریح کرد: در فصل گرما سعی کنید از خوردن مواد قندی و چربی دار اجتناب کنید تا بتوانید حرارت بدنتان را کنترل کرده  از گرمازدگی در امان باشید.
 
خزایی، با بیان اینکه بهتر است در فصل گرما از غذاهای خنک استفاده کنید، تصریح کرد: یکی از راه‌های مناسب درمانی در فصل گرما این است که بیشتر سعی کنید از غذاهایی با طبع سرد بخورید و استفاده خرما را در این فصل به حداقل یا ساعات خنکی روز منتقل کنید.
 
متخصص تغذیه و رژیم درمانی اذعان داشت: ماست و خیار یک نمونه غذای مناسب در روزهای گرم تابستان است که می‌توان با اضافه کردن کمی نان، گردو و کشمش از پروتئین لازم نیز برخوردار شود؛ البته می‌توان از هویج و یا نان و پنیر همراه با گوجه و خیار نیز به عنوان یک میان وعده مناسب استفاده کرد.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *