رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فهرست کالاها و تجهیزات ساخت داخل اعلام شد

13:24 - 02 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۷۳۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر کل دفتر صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت از اعلام و انتشار اولین فهرست کالاها ، تجهیزات ، لوازم و فراورده های ساخت واحدهای تولیدی داخل کشور در ارتباط با پروژه های صنعتی و معدنی خبر داد.

: مدیر کل دفتر صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت از اعلام و انتشار اولین فهرست کالاها ، تجهیزات ، لوازم و فراورده های ساخت واحدهای تولیدی داخل کشور در ارتباط با پروژه های صنعتی و معدنی خبر داد.

به گزارش میزان کیومرث فروتنی گفت : این فهرست مشتمل بر دو بخش شامل ماشین آلات و تجهیزات صنعتی ثابت و دوار و کالاها و نیز تجهیزات و لوازم برقی ، فلزی و الکترونیک است که با همکاری انجمن های تولیدی مربوط تنظیم گردیده است.

به گفته وی این اقدام در راستای تکلیف ماده 3 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور برای استفاده عموم مردم به ویژه مخاطبان ماده 2 آن قانون جهت به کار گیری امکانات ساخت داخل برای خرید تجهیزات خارجی جهت رونق تولید و پرهیز از استفاده انواع مشابه خارجی صورت گرفته است.

فروتنی تاکید کرد : این فهرست با توجه به اطلاعات موجود تنظیم شده است و بدیهی است با ارائه اطلاعات جدید از سوی انجمن های مربوط و واحدهای تولیدی ذیربط ، اطلاعات سایر کالاها و تجهیزات ساخت داخل می تواند به این فهرست اضافه گردد.

گفتنی است طبق مواد 4و 5 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی ، سازمانهای دولتی و عمومی غیر دولتی و نیز واحد های خصوصی که از امکانات دولتی برای اجرای پروژه های خود استفاده می کنند ، موظف هستند فعالیتهای پروژه خود را به شرکتهای ایرانی ارجاع دهند و حداقل 51 درصد هزینه پروژه آنها به صورت کار در داخل کشور (طبق تعریف مندرج در قانون)باشد.

این فهرست در پورتال وزارت صنعت ، معدن و تجات به آدرس www.mimt.gov.ir در دسترس علاقمندان است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *