رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برآورد آمریکا و اسرائیل از حمله نظامی به ایران چگونه است؟

9:38 - 04 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۷۳۶۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به سخنان روز گذشته فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه افسری امام حسین(ع)، در خصوص کاهش احتمال حمله نظامی دشمنان به ایران و دلایل آن صحبت کرد.
برآورد آمریکا و اسرائیل از حمله نظامی به ایران چیست؟سردار یدالله جوانی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به سخنان روز گذشته فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه افسری امام حسین (ع) که فرموده بودند "امروز برای کشور ما احتمال وقوع جنگ نظامیِ سنتی بسیار ضعیف است"، اظهار داشت: دلیل اصلی و عمده این موضوع، "قدرت و بنیه دفاعی" جمهوری اسلامی ایران است به نحوی که همه کارشناسان و صاحب نظران نظامی این قدرت نظامی را در سطح بازدارندگی تعریف می کنند.

وی افزود: تمامی کشورهایی که امروز برای جمهوری اسلامی ایران تهدید محسوب می شوند و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند، در برآورد نتیجه اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی به این جمع بندی رسیده اند که خسارتهایی که در نتیجه جنگ نظامی با ایران متحمل خواهند شد بیش از منافعی است که نصیب شان می شود.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به قدرت پاسخگویی جمهوری اسلامی به هر گونه تهدید نظامی عنوان کرد: وقتی که مقام معظم رهبری با صراحت فرمودند "اگر صهیونیستها دست از پا خطا کنند تل آویو و حیفا با خاک یکسان خواهند شد"، این سخن ایشان هم به دلیل "عزم و اراده در مقابله" و هم به دلیل "توانایی در پاسخگویی" یک تهدید معتبر ارزیابی می شود.

سردار جوانی تاکید کرد: آمریکایی ها امروز این را به درستی دریافته اند که در یک شعاع قابل توجه در منطقه تمام پایگاهها و منافع حیاتی شان به شکل جدی در معرض خطر قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه افزایش توان دفاعی بر مبنای آیه شریفه "واعدوا لهم مااستطعتم من قوه" همواره جزو سیاست های جمهوری اسلامی ایران بوده است عنوان کرد: ما بر این نکته واقف هستیم که کشور زمانی مورد حمله نظامی قرار می گیرد که ضعیف باشد و لذا برای اینکه این اتفاق نیفتد ما همواره باید بر قدرت دفاعی خودمان بیفزاییم.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما به دنبال صلح، امنیت و آرامش پایدار هستیم باید روز به روز  قدرت و توان نظامی خود را افزایش دهیم زیرا انجام این عمل است که از بروز جنگ و نزاع نظامی جلوگیری می کند.



حسن موحدی باز نشستۀ هواپیمائی
|
-
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
0
بنام الله.با توجه به کاملاٌ صحیح و دقیق بودن این تحلیل امیر ارجمند سپاه پاسداران ما و با توجّه به تعریف جنگ نامتقارن ؛ اگر ما بجای آمریکا باشیم و در محاسباتمان به همان نتیجه برسیم که آمریکا رسیده است ؛ اگر ارزش هایمان به خطر بیافتد از درگیری پرهیز نخواهیم کرد و با استفاده از داشته های نامتقارنمان؛درگیر گشته و به یاری الله پیروز خواهیم شد.انشا الله . در مورد غارت دارائی های ما؛یکی از اعضای کنگرۀ آمریکا گفت:پس تکلیف ثروت ایران چه میشود؟ والسلام
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *