بازار خودرو راکد است/ مردم دست نگه دارند

11:37 - 11 مرداد 1393
کد خبر: ۱۷۷۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به بازار راکد خودرو در بازار گفت: به علت توصیه های شورای رقابت مردم فعلا برای خرید اقدام نمی کنند و بازار خودرو همانند ماه های گذشته راکد است.

: رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به بازار راکد خودرو در بازار گفت: به علت توصیه های شورای رقابت مردم فعلا برای خرید اقدام نمی کنند و بازار خودرو همانند ماه های گذشته راکد است.

زمانی افشار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با اشاره به کاهش حجم تقاضا برای خرید خودرو در بازار یاد آور شد: قبل از این که شورای رقابت در مورد وضعیت بازار خودرو تصمیم بگیرد طی ماه های گذشته نیز وضعیت بازار خودرو همچنان راکد بود و مردم برای خرید اقدام نمی کردند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، با بیان این که بازار خودرو تا پایان سال راکد خواهد بود اعلام کرد: با اعلام شورای رقابت قطعا با افزایش قیمت خودرو مواجه خواهیم شد و تقاضا برای خرید کاهش خواهد یافت.

او، در خصوص توصیه شورای رقابت به مردم برای خرید خودرو گفت: مردم بهتر است فعلا دست نگه دارند.

زمانی افشار، در خصوص دلایل رکود در بازار خودرو گفت: از نظر من دلیل منطقی پشت این جریانات نیست به این دلیل که ما خودرویی برای عرضه به بازار نداریم و همین امر هم در کوتاه مدت باعث خواهد شد که رکود در بازار خودرو همچنان ادامه داشته باشد و این صنعت را دچار تنش ها و حاشیه های بسیار دیگری کند اما باید بپذیریم که در حال حاضر در بازار خودرو خرید و فروش انجام می شود ولی بازار از نظر خودرو اشباع نیست. شرکت های ایران خودرو و سایپا خودروهایشان را وارد بازار نمی کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، با اشاره به افزایش دو میلیون تومانی خودروهای خارجی طی ماه‌های گذشته افزود: بازار برای خرید خودرو مراجعه کننده های بسیاری دارد اما این دو غول سازنده خودرو یعنی سایپا و ایران خودرو خواهان افزایش قیمت هستند در حالی که به هیچ عنوان انصاف نیست که قیمت خودرو های تولیدی‌شان را افزایش دهند. در کشور ما برای خرید یک پراید باید هزینه‌ای برابر 20 میلیون پرداخت شود در حالی که واقعا این قیمت برای این خودرو که دارای استانداردهای جهانی هم نیست اصلا منصفانه نیست و این در حالی است که باز هم این تولید کنندگان با علم اینکه می دانند این افزایش قیمت ها بسیار ناعادلانه است اما تمایل شدیدی به افزایش قیمت ها دارند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *