برق ایران به کشورهای آذربایجان و امارات صادر می‌شود

12:40 - 02 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۷۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل اعلام کرد: با فراهم نمودن اقدامات زیر ساختی برق ایران به کشورهای آذربایجان و امارات صادر خواهد شد.

: قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل اعلام کرد: با فراهم نمودن اقدامات زیر ساختی برق ایران به کشورهای آذربایجان و امارات صادر خواهد شد.

اسماعیل محصولی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی میزان، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمادگی ایران برای آغاز صادرات برق به روسیه در فصل زمستان گفت: بر اساس توافق‌های جدید، روسیه در طرح ساخت نیروگاه زغال سنگی طبس مشارکت می کند.

قائم مقام وزیر نیرو، با بیان این که ایران و ارمنستان در زمینه انرژی روابط بسیار خوبی دارند عنوان کرد: بزودی حجم ٣٠٠ مگاوات برق صادراتی این کشور همسایه به ایران افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که خط سوم انتقال برق دارای مشکلاتی است گفت: با بهره برداری از این خط ٤٠٠ کیلوواتی می توانیم ظرفیت مبادله برق میان دو کشور را افزایش دهیم.

قائم مقام وزیر نیرو از آمادگی ایران برای مبادله برق با کشورهای همسایه خبر داد و گفت: خوشبختانه روابط ایران با همسایگان خود در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و در این مسیر مبادله برق و نیز حضور خدمات فنی و مهندسی ایران با شتاب خوبی در حال افزایش است.

محصولی ادامه داد: ایران آمادگی دارد تا حجم مبادلات خود را در صنعت برق با همسایگان خود افزایش دهد.

قائم مقام وزیر نیرو، در خصوص استقبال بخش خصوصی برای مشارکت در زمینه توسعه خدمات فنی مهندسی به عراق عنوان کرد: با وزیر نیرو و برخی نمایندگان بخش‌های خصوصی جلسه داشتیم که صحبت‌های خوبی صورت گرفت و فرصت‌ها و چالش‌ها نیز بررسی شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *