مرز روی کامیون‌های ایران و ترک باز می‌شود/ اختلاف‌ها به دو طرف ضربه زد

12:35 - 02 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۷۱۸
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو اتاق بازرگانی ایران با توجه به آغاز تردد کامیون ها در مرز ایران و ترکیه گفت: اختلاف موجود میان دو کشور باعث آسیب تجاری به هر دو طرف شد.

: عضو اتاق بازرگانی ایران با توجه به آغاز تردد کامیون ها در مرز ایران و ترکیه گفت: اختلاف موجود میان دو کشور باعث آسیب تجاری به هر دو طرف شد.

پدرام سلطانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی میزان با اشاره به توافق صورت گرفته در خصوص پلمب باک کامیون های ترک در مرز بازرگان اضافه کرد: در این توافق که قرار است از یک هفته دیگر و با آغاز ماه جدید میلادی اجرایی شود باک تمام کامیون های ترک پس از ورود به خاک ایران پلمب شده و هنگام خروج از کشور نیز سالم ماندن این پلمب چک خواهد شد و به این ترتیب با این توافق موقت مشکل به صورت مقطعی حل شده است.

وی در خصوص افزایش دامنه این اختلاف گفت: تغییر یک باره قیمت گازوئیل از سوی ما برای طرف ترک یکباره و پیش بینی نشده بود و اگر طرف ایرانی با درایت بیشتری و به صورت تدریجی قیمت سوخت را افزایش می داد ممکن بود با واکنش بهتری از سوی ترکیه روبرو شویم.

به گفته سلطانی، ترکیه و دیگر همسایگان که از مسیر ترانزیتی ایران استفاده می‌کنند باید در نظر داشته باشند که یارانه سوختی که توسط دولت پرداخت می شود مخصوص اتباع ایرانی است و نباید انتظار داشته باشند آنها نیز شامل این یارانه شوند.

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به لزوم کمک دستگاه دیپلماسی به حل کامل این مشکل افزود: در هر صورت حضور کارشناسان وزارت امور خارجه می تواند تا حد زیادی تاثیرگذار باشد چرا که در انتقال نظرات دو طرف می تواند به شکل موثرتری عمل کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *