ساعت کار زنان شاغل 6 ساعت در هفته کاهش می‌یابد

15:47 - 14 تير 1393
کد خبر: ۱۷۷
خبرگزاری میزان: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل با هدف کمک به زنان سرپرست خانوار در دست بررسی است٬ گفت: با تصویب این لایحه 6 ساعت از زمان کار زنان واجد شرایط در هفته کاهش خواهد یافت.

 : سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل با هدف کمک به زنان سرپرست خانوار در دست بررسی است٬ گفت: با تصویب این لایحه 6 ساعت از زمان کار زنان واجد شرایط در هفته کاهش خواهد یافت.

به گزارش ، ایرج عبدی با مثبت ارزیابی کردن لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل در مجلس٬ اظهار کرد: این لایحه از سوی دولت قبل به مجلس در راستای کمک به زنان سرپرست خانوار ارسال شد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزییات لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل٬ افزود:‌ این لایحه مربوط به زنان سرپرست خانوار، دارای فرزند معلول، بانوانی که همسرانشان به علت بیماری لاعلاج نیاز به مراقبت دارند و همچنین زنان دارای فرزند زیر 6 سال است می‌شود.

وی با بیان اینکه لایحه کاهش ساعت کاری زنان تمامی زنان شاغل را شامل نمی‌شود٬ تصریح کرد: زنانی که دارای شرایط یاد شده باشند به خاطر اینکه بار مضاعف کار بر دوش‌شان است می‌توانند از مزایای لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید هزینه های کاهش ساعت کاری زنانی که در نهادهای دولتی شاغل هستند را متقبل شود.

عبدی با بیان این‌که کاهش یک ساعت ازساعات کاری زنان شاغل با داشتن شرایط یاد شده در جهت کمک به زندگی آنان است٬ افزود: یک ساعت در روز کار کاهش داده می شود تا به این ترتیب بتوانند به خاطر مشکلاتی که دارند دچار مسائل عدیده‌ دیگری نشوند.

وی با یادآوری بررسی لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل در مجلس٬ گفت:‌ کلیات این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده و در حال حاضر در کارگروه ویژه کمیسیون در حال بررسی نهایی است.

عبدی ادامه داد: با تصویب لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل، مجموع 44 ساعت کار زنان واجد شرایط به 36 ساعت تقلیل خواهد یافت.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: با تصویب لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل در هفته 6 ساعت از ساعت کاری آنان کاهش خواهد یافت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *