اختتامیه مسابقه کارتون و کاریکاتور غزه برگزار شد

11:09 - 02 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۶۹۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: این مراسم در فرهنگسرای اندیشه با حضور سردار نقدی، رئیس بسیج مستضعفین برگزار شد.

: این مراسم در فرهنگسرای اندیشه با حضور سردار نقدی، رئیس بسیج مستضعفین برگزار شد.

به گزارش مراسم اختتامیه و اهدای جوایز مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور غزه، با حضور سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
مدیر فرهنگسرای اندیشه سجاد نوروزی در این مراسم با خوش آمدگویی به حاضرین، گفت: مبارزه علیه این مرام و مسلک شیطانی نه مرز می شناسد و نه هنر خاصی، بلکه تمامی هنرمندان با هنر خویش می توانند در این راستا خدمت کنند.

وی افزود: تمامی این کاریکاتورهایی که در این جشنواره به نمایش درآمده اند هر کدامشان تیری کاری به قلب صهیونیسم است چون در واقع جهان به درستی نازیسم و فاشیست واقعی خود را شناخته است، این کاریکاتورها از همه جای جهان برای ما ارسال شده است. انشاالله به زودی پرچم "محمد رسول الله" بر بالای قدس عزیز برافراشته شود تا در آنجا از این هنرمندان کاریکاتوریست عزیز، تقدیر واقعی به عمل آید.
مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور غزه گفت: این روزها دیگر آنچه در فلسطین و غزه می گذرد، فقط به مردم این مناطق مربوط نیست. موج بیداری ملت ها می تواند از خاورمیانه بگذرد و شرق دور را درنوردد و سر از آمریکای لاتین درآورد و نه دیوارهای قطور رژیم صهیونیستی ونه تل خاک انباشته بر وادی غزه از امواج این سیل خروشان در امان نخواهد ماند.
سردار نقدی، رئیس بسیج مستضعفین در این مراسم حضور پیدا کرده و خاطر نشان کرد: امروز غزه، مسئله اول جهان اسلام بلکه مسئله اصلی بشریت است. هر اتفاق جزئی و کوچک قضایی که در ایران اتفاق می افتد، اسرائیل، آمریکا و هم پیمانشان شروع به اظهار نظر بیخودی می کنند که چرا حقوق بشر در ایران اجرا نمی شود ولی در ماه مبارک رمضان، 578 کودک بی گناه و معصوم در غزه قتل عام می شوند و صدای هیچ کسی بلند نمی شود.

وی افزود: آنها درواقع یک حقوق بشر کاریکاتوری به دنیا نشان داده اند. آمریکا و اسرائیل دارند نفس های آخرشان را می کشند. یک روزی ملت ها در خواب غفلت به سر می بردند ولی بحمدلله امروز ، ملت ها بیدار شده اند. مهمترین کاری که امروز در حمایت از مردم مظلوم غزه می توان انجام داد این است که آنها نیاز به هنر شما دارند نه رزمنده، تا بتوانید با هنر خویش حقیقت واقعی را به تمامی دنیا نشان دهید. تصویر کاریکاتور یک زبان بین المللی است و با این تصویر شمامی توانید مظلومیت این مردم را از طریق رسانه ها به تمامی دنیا نشان دهید.
در پایان مراسم، اهدای جوایز این مسابقه انجام شد که ابتدا از هیات داوران بادادن لوحی تقدیر به عمل آمد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *