انعقاد 8 قرار داد میان وزارتخانه‌های علوم و نفت طی سه ماه گذشته

9:56 - 02 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۶۸۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مهم ترین عملکرد وزارت علوم را در نبود وزیر امضای تفاهم نامه بین دانشگاه و وزارت نفت دانست و گفت: تاکنون 8 قرار داد بین دانشگاه و وزارت نفت بسته شده است.

:  معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مهم ترین عملکرد وزارت علوم را در نبود وزیر امضای تفاهم نامه بین دانشگاه و وزارت نفت دانست و گفت: تاکنون 8 قرار داد بین دانشگاه و وزارت نفت بسته شده است.

وحید احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، مهم ترین تصمیمات وزرات علوم را طی سه ماه گذشته، انعقاد قرار داد بین دانشگاه ها و وزرات نفت دانست و اظهار کرد: واگذاری حوزه‌های نفتی ، تحقیقات و پژوهش مشاوره توسعه ای مناطق نفتی به دانشگاه از بزرگترین کارهایی بوده که تاکنون در تاریخ وزارت علوم انجام نشده است.

وی با بیان این مطلب 8 قرارداد تاکنون بین وزارت نفت و دانشگاه‌ها بسته شده است، تصریح کرد: این تفاهم نامه در دوره فرجی دانا، بین وزارت علوم و وزارت نفت متعقد و در این فاصله این تفاهم نامه تبدیل به تفاهم نامه جزیی بین دانشگاه و وزارت نفت شد که براساس آن هر کدام از دانشگاه چند منطقه نفتی برای توسعه فناوری، پژوهشی و افزایش بهره وری از چاه ها را در اختیار گرفته است.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه بیان کرد: علاوه بر این آئین نامه هایی که از قبل تعیین شده بود توسط سرپرست این وزارتخانه به دانشگاهها ابلاغ شد.

احمدی در خصوص مشخص نشدن وزیر در طی این مدت، خاطرنشان کرد: قانون اختیار انتخاب را در خدمت مجلس قرار داده است و به طور حتم نمایندگان مجلس دغدغه‌ اصلی شان این است که فرد با صلاحیت را انتخاب کنند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره توسعه علم در کشور، عنوان کرد: دانشگاه نیاز به بدنه پایداری دارد. فرد منتخب باید نیاز بدنه عمومی دانشگاه را بشناسد، یعنی جدا از مسائل حاشیه ای امروز نیاز به توسعه زیر ساخت فناوری و پژوهشی، بحث نیروی انسانی، اشتغال و مسائل علمی در کشور احساس می‌شود و بهتر است مجلس و دولت دست به دست هم دهند تا حرکت جهادی برای توسعه علم و فناوری داشته باشیم.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، در رابطه با سیاست های ابلاغ شده مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری، تاکید کرد: قانون اساسی، دولت و مجلس باید گام یک سو برای محقق شدن و عملی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری بردارند.

احمدی در خاتمه گفت: در یک سال گذشته دانشگاه فضای آرام، شاد، فعال از نظر  علمی و نشاط فکری بدون هیچ تنشی داشت که ان‌شالله با با تعیین وزیر وضعیت پیشرفت های بیشتری در این حوزه صورت گیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *