ساماندهی کودکان خیابانی در پی تصویب لایحه حمایت از کودکان

8:50 - 02 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۶۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر کل امور اسناد و امور مترجمان قوه قضائیه گفت: در صورت تصویب لایحه حمایت از کودکان کار و خیابانی، این کودکان ساماندهی شده و مورد حمایت و پوشش قرار می‌گیرند.

: مدیر کل امور اسناد و امور مترجمان قوه قضائیه گفت: در صورت تصویب لایحه حمایت از کودکان کار و خیابانی، این کودکان ساماندهی شده و مورد حمایت و پوشش قرار می‌گیرند.

سید علی کاظمی درگفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی میزان اظهار کرد: کودکان خیابانی به دو گروه کودک در خیابان و کودک خیابان تقسیم می‌شوند.

وی تصریح کرد: کودک در خیابان شامل کودکانی است که در خیابان هستند و دارای خانواده بوده و یا ارتباط خانوادگی آن‌ها برقرار بوده و برای انجام کار‌ها، فعالیت‌ها و مشاغل کاری وارد خیابان می‌شوند.

این قاضی دادگستری افزود: یک گروه دیگر از کودکان خیابانی شامل کودکانی هستند که سرپناه و خانواده ندارند و محدوده خطرناک برای جامعه این گروه از کودکان هستند.

وی با بیان اینکه در زمینه کودکان کار، یونیسف و سازمان بین المللی کار چند شاخصه معین و مشخص کرده است، گفت: از دیدگاه یونیسف کودک کار کسی است که کار کردن او مانع از تحصیل بشود و او را از تحصیل بازدارد.

کاظمی با اشاره به اینکه شاخص شناسایی کودکان کار از دیدگاه یونیسف، تحصیل محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: برای کودکان کار، قوانین و مقررات مناسبی وجود دارد و بر همین اساس دو نوع سن کار در قانون وجود دارد که شامل ۱۵ و ۱۸ سال می‌شود.

مدیر کل امور اسناد و امور مترجمان قوه قضائیه در پایان اظهار کرد: در هیچ جایی مجاز نیست تا کودکان کمتر از ۱۵ سال بکار گرفته شوند و در صورتی که کارفرمایی کودکان در این سن را بکار گیرد از سوی قانون مجازات خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *