دستگاه قضایی با مقصران آلودگی هوا برخورد جدی کند

13:39 - 01 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۶۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دستگاه قضایی باید برای کنترل آلودگی هوا ورود کند، افزود: دستگاه قضایی باید با دستگاه‌های اجرایی خاطی به طور جدی برخورد کرده و هیچ‌گونه مسامحه‌ای انجام ندهد چراکه موضوع سلامت مردم مطرح است.

: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دستگاه قضایی باید برای کنترل آلودگی هوا ورود کند، افزود: دستگاه قضایی باید با دستگاه‌های اجرایی خاطی به طور جدی برخورد کرده و هیچ‌گونه مسامحه‌ای انجام ندهد چراکه موضوع سلامت مردم مطرح است.

عبدالوحید فیاضی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان در خصوص درخواست برخی نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه دستگاه قضایی باید برای کنترل آلودگی هوا ورود کند، اظهارکرد: مبادی این کار در حوزه اختیارات دستگاه قضایی نیست و در این خصوص باید دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت صنایع و معادن و شهرداری وارد عمل شوند و وظیفه خود را بر اساس تکالیف قانونی که دارند به درستی انجام دهند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت نظارت قوه قضاییه بر روند فعالیت دستگاه‌‌های اجرایی مرتبط با کنترل آلودگی هوا، افزود: قوه قضاییه در مرحله آخر باید ورود کند و به مجازات دستگاه‌هایی که در مورد ایجاد آلودگی هوا مقصر بوده و قانون را رعایت نکرده‌اند، بپردازد. بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید با ارائه گزارش درباره روند فعالیت خود در مقابل دستگاه قضایی پاسخگو باشند.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم اذعان کرد: دستگاه قضایی باید با دستگاه‌های اجرایی که در کنترل آلودگی هوا قصور داشته‌اند به طور جدی برخورد کرده و هیچ‌گونه مسامحه‌ای انجام ندهد چراکه موضوع سلامت مردم مطرح است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *