برخی شرکت‌های صنعتی از اجرای ناصحیح اصل 44 آسیب دیده‌اند

13:07 - 01 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۶۲۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان:رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به دلیل اجرای ناصحیح اصل 44 آسیب دیده که امیدواریم به یاری عزیزان قانونگذار، بتوانیم موانع را از سر راه برداریم.

:رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به دلیل اجرای ناصحیح اصل 44 آسیب دیده که امیدواریم به یاری عزیزان قانونگذار، بتوانیم موانع را از سر راه برداریم.

به گزارش میزان، سیدرضا نوروز زاده در مراسم پنجاه و چهارمین دوره تولید شکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در جمع مسئولان استانی، کارکنان و مدیران شرکت مذکور با بیان اینکه راه نجات همه جوامع کار است و کار از محیط‌های تولیدی مانند کارخانه و مزرعه نشات می‌گیرد، اظهار داشت:‌ برای حل مشکلات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تلاش زیادی شده است اما این صنعت و شرکتهای مشابه به دلیل اجرای ناصحیح اصل 44 آسیب دیده اند.

نوروز زاده افزود: برخی کارخانجات را به عنوان رد دیون در اختیار بانک‌ها گذاشتند و اختیار آنها را از وزارت صنعت و ایدرو گرفته و به وزارتخانه ای سپردند که تخصص لازم را نداشت.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از سال 92 ایدرو نمی‌توانست کمکی به کارخانجات مشابه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه انجام دهد، افزود: اگرچه به موجب قانون نمی‌توانیم به این شرکت‌ها کمک کنیم اما امیدواریم به یاری عزیزان قانونگذار، بتوانیم موانع را از سر راه برداریم.

نوروز زاده تصریح کرد:‌ سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران طبق اساسنامه و قانون تاسیس خود، نوسازی و گسترش صنایع را بر عهده دارد اما یک سری حواشی بر این قانون بسته شده بود که اجازه کار به سازمان گسترش نمی‌داد. از نمایندگان محترم مجلس خواهش کردیم و اکنون در دستور کار است که سازمان گسترش به اساسنامه خود برگردد و آنچه را که می‌توانیم انجام دهیم و مشکلات را برطرف کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: امیدواریم به کمک مدیریت شرکت و مسئولان استان، بستر لازم برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به این محیط فراهم شود که این امر، اگرچه دشوار است اما غیرممکن نیست.

وی ابراز امیدواری کرد این واحد صنعتی فرسوده که 54 سال از عمر آن می گذرد، جایگزین شود و یادآور شد: هر کارخانه سه بخش دارد، سرمایه ثابت، سرمایه در گردش و نیروی انسانی. آنچه که باعث می شود سرمایه ها درست استفاده شوند، نیروی انسانی است. البته شما کارکنان خوب کار کرده اید و نشان می دهد که قدر ماشین ها را می دانید.

در این مراسم همچنین مدیرعامل کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در سخنانی پیش بینی کرد بیش از 50 هزار تن شکر سفید در این کارخانه تولید شود.

"علیرضا کاظمی" سطح زیر کشت مزارع نیشکر این شرکت را هشت هزار و 500 هکتار عنوان کرد و افزود: در کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه دو هزار و 500 نفر از کارکنان و 600 کارگر فصلی مشغول فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: به رغم کمبود آب زراعی در سال زراعی جاری، این شرکت توانست با بهره وری و مدیریت صحیح آب موجود و حمایت مسوولان، اراضی کشاورزی را به زیر کشت نیشکر ببرد.

پنجاه و چهارمین دوره تولید شکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال استان خوزستان آغاز شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *