بررسی ضوابط ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری در کمیسیون دایمی شورای عالی عتف

13:02 - 01 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۶۲۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم از ارائه اصلاحیه‌ای برای قانون حمایت از شرکت‎های دانش بنیان با هدف بهره مندی مناطق ویژه علم و فناوری از تسهیلات این شرکت ها خبر داد.

: معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و دبیر شورای عالی عتف از ارائه اصلاحیه‌ای برای قانون حمایت از شرکت‎های دانش بنیان با هدف بهره مندی مناطق ویژه علم و فناوری از تسهیلات این شرکت ها خبر داد و گفت: جزئیات بیشتر این موضوع در جلسه فوق‌العاده کمیسیون دایمی شورای عالی عتف در هفته جاری بررسی و پس از تصویب به شورای عالی عتف ارائه می شود.

به گزارش ؛ وحید احمدی در حاشیه یکصد و بیست و پنجمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با اشاره به موضوعات پیش از دستور این جلسه افزود: هفته پژوهش یکی از موضوعات پیش از دستور این جلسه بوده است که در این زمینه گزارشی از سوی ستاد هفته پژوهش ارائه شد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم در هفته ملی پژوهش و فناوری که از 23 تا 26 آذر برگزار می‌شود، اظهار کرد: در روز 25 آذر مراسم تجلیل از پژوهشگران و محققان برتر برگزار خواهد شد و بعد از ظهر همین روز اجلاس معاونان پژوهشی نیز برگزار می‌شود.

احمدی برگزاری همایش یک روزه دهمین سالگرد تاسیس شورای عتف را موضوع دیگر پیش از دستور جلسه این شورا ذکر کرد و ادامه داد: برنامه ها و شرایط و محتوای این همایش ارائه و قرار شد در روز 29 بهمن با همکاری همه دستگاه ها این همایش برگزار شود.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم به موضوعات اصلی این جلسه نیز اشاره کرد و یادآور شد: گزارش عملکرد و برنامه های منطقه ویژه فناوری خلیج فارس از موضوعات اصلی شورای عتف بوده است که فعالیت های آن در قالب گزارشی ارائه شد.

وی خاطر نشان کرد: چون استان بوشهر مجوز موافقت اصولی یک ساله منطقه ویژه علم و فناوری را داشته است، بر اساس فعالیت های آنها با تمدید مجوز موافقت اصولی آنها به شرط تدوین اساسنامه سازمان عامل و ارائه برنامه ها به صورت تفصیلی موافقت شد.
احمدی با تاکید بر اینکه این توافق باید در شورای عالی عتف نیز مطرح شود، اضافه کرد: موضوع اصلی دیگر مصوبات پیشنهادی مربوط به مناطق ویژه علم و فناوری بوده است که باید به شورای عتف ارائه شود.

وی افزود :در جلسه کمیسیون دایمی عتف اصلاحیه ای برای قانون شرکت های دانش بنیان مطرح شد ولی به دلیل موضوعاتی که از سوی اعضای کمیسیون مطرح شد و نیاز به تفسیر بیشتری داشتیم، بحث به جلسه آتی موکول شد.

دبیر شورای عالی عتف در این باره توضیح داد: بر اساس قانون حمایت از شرکت‎های دانش بنیان، این شرکت‎ها از تسهیلات برخوردار خواهند شد و در این جلسه مطرح شد که در این قانون لازم است مناطق علم و فناوری نیز در کنار شرکت‌های دانش بنیان مطرح شوند تا این مناطق بتوانند از تسهیلات این شرکت‌های دانش بنیان برخوردار شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *