مجلس در خصوص وزارت علوم هنوز با دولت به تفاهم نرسیده است/ زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها بر مذاکرات تاثیر گذاشته است

12:26 - 01 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۶۰۹
خبرگزاری میزان: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: زیاده‎خواهی‌های بی‎منطق طرف‌های غربی و آمریکایی و فشار لابی صهیونیستی بر روند مذاکرات بسیار تأثیرگذار بوده است.

: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: زیاده‎خواهی‌های بی‎منطق طرف‌های غربی و آمریکایی و فشار لابی صهیونیستی بر روند مذاکرات بسیار تأثیرگذار بوده است.

به گزارش گروه سیاسی ، محمدرضا باهنر در نشست اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین و دبیران استانی این تشکل با اشاره به مسائل جاری روز به موضوع عدم رأی اعتماد مجلس به وزرای معرفی شده از سوی رییس‌جمهور برای وزارت علوم اشاره و اظهارکرد: بالاترین معدل رأی مثبتی را که مجلسی به دولت‌ها داده، مربوط به دولت روحانی بوده است و یکی از وزرای وی نیز رکورددار رأی اعتماد به وزرا بعد از انقلاب است.

وی افزود: لذا این نشان موضوع نشان‌ می‌دهد که مجلس تعامل بسیار خوبی با دولت یازدهم داشته است. اما در خصوص وزارت علوم تاکنون مجلس نتوانسته با دولت روحانی به تفاهم برسد و وزرای پیشنهادی در حدی نبوده‎اند که انتظارات را برآورده سازند.

دبیرکل جامعه مهندسین تصریح کرد: اکنون با معرفی فرهادی تحلیل من این است که دور خسته کننده معرفی وزرای علوم و عدم رأی اعتماد پایان پذیرد و امیدوارم که از این مقطع عبور کنیم و از تفاهمات دولت و مجلس در جهت پیشبرد موضوعات اساسی کشور نظیر اقتصاد مقاومتی بهره ببریم.

باهنر در پایان به نامه اوباما به مقام معظم رهبری و پاسخ معظم له به اوباما اشاره کرد و در خصوص مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه موسوم به 1+5 خاطرنشان کرد: خط قرمزهای جمهوری اسلای ایران در حوزه حقوق ملت ایران کاملاً مشخص است و تاکنون نیز زیاده خواهی‌های بی منطق طرف‌های غربی و آمریکایی و فشار لابی صهیونیستی بر روند مذاکرات بسیار تأثیرگذار بوده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *