نقش حامیان مبارزه با تروریسم، تبلیغاتی است

12:20 - 01 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۶۰۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه مبارزه با ترویسم از سوی برخی مدعیان گفت: مبارزه با تروریسم توسط کشورهایی که در رشد آن نقش داشته‌اند، امکان‌پذیر نیست، کما اینکه تاثیری هم نداشته و بیشتر جنبه تبلیغاتی و پروپاگاندا پیدا کرده است.

: رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه مبارزه با ترویسم از سوی برخی مدعیان گفت: مبارزه با تروریسم توسط کشورهایی که در رشد آن نقش داشته‌اند، امکان‌پذیر نیست، کما اینکه تاثیری هم نداشته و بیشتر جنبه تبلیغاتی و پروپاگاندا پیدا کرده است.

به گزارش گروه سیاسی ، علی لاریجانی که عصر روز جمعه به کشور جیبوتی سفر کرده است، صبح امروز در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید مجلس ملی این کشور ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم، گفت: اقدام بجا و سنجیده جمهوری اسلامی ایران در ساخت این ساختمان که به خوبی طراحی شده است، بیانگر روابط نزدیک و دوستانه دو ملت و شاهدی بر تعهد و تمایل ما برای تقویت همکاری‌های فیمابین است.

وی افزود: بی‌شک توسعه زیرساختی یکی از عوامل اساسی در شکل‌دهی به پیشرفت‌های آتی شاخ آفریقا و رسیدن آن به چارچوب جدید جغرافیای سیاسی و اقتصادی جهت بهره‌مندی مردم خود و کل آفریقا است.

رییس نهاد قانونگذاری کشورمان تصریح کرد: برخی از کشورهای آفریقایی در مواجهه با درگیری‌های خونین و جلوگیری از بحران‌ها و کنترل اوضاع خشونت‌بار در این قاره و به‌ویژه شاخ آفریقا موفق بوده‌اند، اما در بعضی نقاط شرایط امنیتی همچنان شکل بحرانی داشته و جان انسان‌ها و به ویژه زنان و دختران در خطر ناامنی قرار دارد.

وی افزود: باید درک واقعی از علل رشد تروریسم و نابسامانی‌ها در جهان امروز و از جمله تحقیر تاریخی مردم مناطق مختلف توسط قدرت‌های بزرگ داشت. در ضمن باید بدانیم مبارزه با تروریسم توسط کشورهایی که در رشد آن نقش داشته‌اند، امکانپذیر نیست، کما اینکه تاثیری هم نداشته و بیشتر جنبه تبلیغاتی و پروپاگاندا پیدا کرده است.

لاریجانی با بیان اینکه آفریقا جایگاه ممتازی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد، گفت: به همین دلیل ایران از هیچ کوششی برای توسعه و تقویت روابط خود با مردم و دولت‌های آفریقایی فروگذار نکرده است و امروز از این رهگذر شاهد توسعه و تقویت روابط با کشورهای آفریقایی هستیم.

رییس مجلس خطاب به حاضرین در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید مجلس ملی جیبوتی گفت: همکاری ارزشمند جمهوری جیبوتی در زمینه مقابله با دزدی دریایی تاثیر مهمی در امنیت و تجارت منطقه خواهد داشت. این اقدام متعهدانه دولت جیبوتی از سوی تمامی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ایران و جیبوتی در سال‌های اخیر عزم و اراده مستحکم خود را برای همکاری نشان داده‌اند، ملاقات‌های مقامات بلندپایه دو کشور در تهران و جیبوتی، امضا و اجرای چندین موافقت‌نامه دوجانبه و رایزنی‌های دو کشور در موضوعات مختلف،‌ نشانگر همکاری پویا و مثال‌زدنی دولت و ملت ایران و جیبوتی است.

رییس مجلس افزود: از طرف دیگر ایران با داشتن غنای فرهنگی یکی از تمدن‌های کهن جهان است، این امر ظرفیت عظیمی برای ایجاد ارتباط با آفریقا به‌عنوان یک قاره غنی فراهم می‌کند، جیبوتی به‌عنوان یک کشور اسلامی دارای مشترکات فرهنگی بسیاری با ایران است که باید در این زمینه در توسعه روابط بهره جست.

لاریجانی گفت: امروز ما شاهد افتتاح ساختمان جدید مجلس ملی جیبوتی هستیم، مجالس در امر توسعه کشورها نقش موثر و بی‌بدیلی دارند، مجالس با اتخاذ سیاست‌ها، مسیر آینده حرکت دولت‌ها را مشخص می‌کنند.

وی ادامه داد: پارلمان‌ها به‌عنوان نمایندگان ملت می‌توانند در جهت رفع فقر، با تصویب طرح‌های توسعه‌ای، قوانین مورد نیاز، تخصیص بودجه‌های لازم و نظارت بر حُسن اجرای برنامه‌ها، اقدامات ارزشمندی را محقق نمایند.

رییس قوه مقننه خاطرنشان کرد: مجلس ملی جیبوتی همانند کشور من، نقش منحصربه‌فردی در انسجام ملی و توسعه زیرساخت‌های کشور ایفا می‌کند. ما امیدواریم تسهیلاتی که ساختمان جدید به مجلس جدید جیبوتی ارائه می‌کند، به تقویت بیشتر نقش آن و بهره‌مندی مردم جیبوتی از منابع، تصمیمات و تصویب طرح‌ها و مقررات منجر گردد.

وی اظهار داشت: اطمینان داریم که تکمیل و تحویل این ساختمان فصل جدیدی در روابط فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری جیبوتی خواهد گشود و امیدواریم تعاملات میان دو کشور در تمامی زمینه‌ها متنوع گردیده و تقویت یابد.

لاریجانی با تشکر از شرکت‌های ایرانی استراتوس و سیما چوب به خاطر اجرای شایسته این پروژه گفت: مراتب تقدیر خود را از دولت و مجلس ملی جیبوتی به خاطر همکاری و بردباری ارزشمند آنها ابراز می‌داریم. از خداوند متعال برای مردم و دولت جیبوتی و همچنین مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران سعادت و خشنودی مسئلت می‌نماییم.

رییس مجلس تصریح کرد: ساختمان جدید مجلس ملی جیبوتی نماد دوستی پایدار جمهوری اسلامی ایران و جیبوتی است.

وی در پایان یادآور شد: از مواضع کشور دوست و برادر جمهوری جیبوتی در خصوص حمایت از مواضع هسته‌ای ایران تشکر می‌کنم.

در ابتدای این مراسم اسماعیل عمر گیله رییس‌جمهور و ادریس آرنود علی رییس مجلس ملی جمهوری جیبوتی سخنرانی کردند. همچنین نمایندگان مجلس جیبوتی و روسای مجالس برخی کشورهای دیگر در این مراسم حضور داشتند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *