تاکید سازمان‌های حقوقی بین المللی بر نقض حقوق بشر در بحرین

12:08 - 01 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۶۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: ارگانها و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی بر مشاهده موارد متعدد نقض حقوق بشر در بحرین توسط رژیم آل خلیفه تاکید کردند.

: ارگانها و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی بر مشاهده موارد متعدد نقض حقوق بشر در بحرین توسط رژیم آل خلیفه تاکید کردند.

به گزارش ، بر اساس آمارها و مستندات موجود در مرکز حقوق بشر بحرین، این کشور از آغاز انقلاب مردمی ماه فوریه سال 2011 تاکنون تخلفات گسترده‌ای را در زمینه حقوق بشر شاهد بوده است.

بر اساس این گزارش افنان المعمار گزارشگر شبکه العالم با تهیه گزارشی در این زمینه تصریح کرد : بیش از هفت هزار شهروند بحرینی از مارس 2011 تا کنون بازداشت شده اند. این افراد بازداشت شده از رده های سنی و طبقات مختلف جامعه هستند.

این در حالی است که همه بازداشت‌ها سیاسی است و ملت بحرین خواستار تغییر و اصلاح و ایجاد دموکراسی در کشور خود هستند.

از سوی دیگر، گروهها و جریانهای مختلف جامعه از این بازداشتها در امان نمانده اند بگونه ای که تعداد زیادی از پزشکان، معلمان، فیلمبرداران، خبرنگاران، ورزشکاران، روحانیون و حقوقدانان نیز در میان بازداشت شدگان دیده می شوند .


از این رو سازمانها و مراکز بین المللی حقوق بشر با مشاهده موارد نقض حقوق بشر تنها در سال 2013 یکصد و هفتاد بیانیه در اعتراض به این تخلفات و نقضها صادر کرده‌اند که از جمله این سازمان‌ها می‌توان به سازمان حقوق بشر و عفو بین‌الملل و کمیساریای عالی حقوق بشر اشاره کرد که مسئله حقوق بشر در بحرین را جزو اولویت های خود قرار داده‌اند.

از سوی دیگر مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد از ورود ناظران بین المللی حقوق بشر به بحرین جلوگیری به عمل می آید و مقامات بحرینی درخواست آنها را برای ورود به کشور پاسخ نمی دهند.

این مرکز تاکید کرد : نظام آل خلیفه موسسات حقوقی ویژه نظام بحرین را تاسیس کرده است تا نقش نظارت بین المللی حقوق بشر را در این کشور از بین ببرند.

در همین حال شمار شهدا در کشور بحرین از مرز یکصد و شصت و هفت نفر فراتر رفته است. این شهدا با گلوله‌های جنگی یا ساچمه‌ای و شکنجه در زندانهای نظام یا زیر گرفتن با خودرو به شهادت رسیده‌اند.

مرکز حقوق بشر بحرین همچنین تاکید کرد: بیش از سی و هشت مسجد در این کشور ویران شده است که از مهمترین این مساجد می توان به مسجد صحابی بزرگوار صعصعه بن صوحان العبدی اشاره کرد که تاریخ تاسیس آن به بیش از هزار سال می‌رسد. همچنین مسجد تاریخی البربغی که تاسیس آن به بیش از چهارصد و پنجاه سال گذشته می رسد از جمله مساجد ویران شده است.


مرکز حقوق بشر بحرین همچنین یادآور شد: نظام آل خلیفه همواره تلاش می‌کند فعالیتهای مردمی گسترده را به نوعی درگیری مذهبی و فرقه ای نشان دهد.


یکی از نمایندگان فراکسیون الوفاق که از مخالفان نظام بحرین به شمار می‌رود، اظهارکرد: نظام بحرین برای انجام دادن تغییرات مورد نظر خود در سطوح مختلف جامعه بحرین به دادن هویت بحرینی به بیش از نود و هشت هزار نفر از اتباع بیگانه اقدام کرده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *