معرفی نفرات برتر مسابقات قرآنی زندانیان اردبیل/ دعوت از خیرین قرآنی برای تجهیز دارالقرآن‌های زندان‌ها

13:44 - 31 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۵۹۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نفرات برتر مسابقات قرآن زندانیان استان اردبیل در رشته های حفظ ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم و اذان برای راه یافتن به مسابقات کشوری معرفی شدند.
به گزارش گروه حقوقی وقضایی به نقل از روابط عمومی زندان های اردبیل، نفرات برتر مسابقات قرآن زندانیان استان اردبیل در رشته های حفظ ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم و اذان برای راه یافتن به مسابقات کشوری معرفی شدند.

 همزمان با اعیاد شعبانیه نفرات برگزیده از زندانیان زندانهای استان اردبیل در رشته های قرائت ، حفظ ، درک مفاهیم و اذان به رقابت پرداختند .

در این مسابقات که به میزبانی زندان شهرستان خلخال برگزار شد، در رشته قرائت مددجو یی از زندان شهرستان گرمی، در رشته قرائت ترتیل شرکت کننده ای از مجتمع حرفه آموزی و کار درمانی اردبیل در  رشته مفاهیم شرکت کننده زندان شهرستان خلخال و همچنین در رشته اذان مددجوی موذن از زندان مرکزی اردبیل مقام نخست این دور از مسابقات را کسب کردند .

همچنین در رشته حفظ جزء سی ام و یکم شرکت کنندگان زندان خلخال و بازداشتگاه مرکزی اردبیل حائز رتبه نخست این دوره از مسابقات قرآن انتخابی مددجویان مرد زندانهای استان اردبیل شدند .
شایان ذکر است که تعدادی از مددجویان کانون اصلاح و تربیت استان نیز بعنوان شرکت کننده در رشته های قرائت تحقیق و اذان در مسابقات مذکور حضور داشتند که با نظر هیئت داوران نفرات برگزیده این بخش نیز برای معرفی به مسابقات قرآن کانونهای اصلاح و تربیت کشور معرفی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن محسنی رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال وامام جمعه موقت شهرستان به عنوان سخنران مراسم اختتامیه با اشاره به نقش تربیتی قرآن در زندگی انسان گفت : اگر به دنبال سعادت دنیوی و اخروی هستیم باید توجه به قرآن سرلوحه اعمال ما در همه مراحل زندگی باشد .

امام جمعه موقت خلخال با اشاره به حدیث معروف ثقلین توجه به اهل بیت و عترت نبی اکرم در کنار قرآن را از امور مهم برشمرد که باید در جامعه اسلامی برای مردم تبیین شود و افزود : قرآن و سیره اهل بیت از هم جدا نیستند و مشی اهل بیت همان نصح قرآن کریم است .

حجت الاسلام محسنی همچنین از توجه سازمان زندانها به امور فرهنگی بویژه مسائل قرآن و عترت تشکر کرد وگفت :نهادهای فرهنگ ساز و بخشهای دیگر جامعه باید از اقدامات فرهنگی بویژه فعالیتهای قرآنی ارزشمند سازمان زندانها الگوگیری نماید .

صادقلو رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندانهای استان اردبیل در بخش دیگری از مراسم اختتامیه ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری مسابقات قرآن مددجویان مرد زندانهای استان با اشاره به قرآن محور بودن برنامه های اصلاحی و تربیتی سازمان زندانها از گسترش فعالیت های قرآنی با همکاری نهادهای قرآنی در زندانهای استان خبر داد و از خیرین قرآنی برای تجهیز دارالقرآنهای زندانها به امکانات سمعی و بصری حفظ قرآن دعوت نمود .
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *