توافق ایران و سنگاپور برای احیای مناسبات اقتصادی گذشته

9:00 - 31 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۵۷۷۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و وزیر صنعت و تجارت سنگاپور برای احیای روابط اقتصادی گذشته و شناسایی زمینه های جدید همکاری به توافق رسیدند.
به گزارش گروه اقتصاد ، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به دعوت اس.ایسواران وزیر صنعت و تجارت سنگاپور به این کشور جنوب شرق آسیا سفر کرده است برای توسعه مناسبات اقتصادی به رایزنی پرداختند و بر شناسایی زمینه های جدید همکاری تاکید کردند.

طرفین در این دیدار با توجه به ظرفیت های دو کشور برای همکاری های اقتصادی، سطح کنونی مناسبات اقتصادی را کافی نداشته و خواستار توسعه هر چه بیشتر مناسبات در این بخش شدند.
 
ربیعی با تشریح ویژگی ها و توانمندی های دولت و ساختارهای دولتی سنگاپور، ویژگی زیر مجموعه صندوق های تامین اجتماعی کشورمان را نیز برای سرمایه گذاری خارجی مناسب ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد که این شرکت ها ایرانی می توانند شریک مناسبی برای شرکت های سنگاپوری باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و وزیر صنعت و تجارت سنگاپور در این نشست همچنین خواستار تبادل تجربیات، انتقادل دانش فنی در زمینه های مختلف از جمله چابک سازی دولت، تامین اجتماعی، جذب سرمایه گذاری و پوپاسازی و توانمند سازی صندوق های اجتماعی شدند.

در نشست وزیران کار ایران و صنعت سنگاپور، مدیران شرکت های حاضر در جلسه با تشریح ویژگی ها و زمینه های مورد علاقه برای همکاری، آمادگی خود را برای برداشتن گام های عملی به منظور ایجاد و یا توسعه مناسبات اعلام کردند.

در این ضیافت نهار، برخی مدیران و نمایندگان شرکت های بزرگ سنگاپوری فعال در بخش ساخت وساز، انرژی، انرژی های نو و تجدیدپذیر، منابع آب، گردشگری، مدیریت آب و فاضلاب، بنادر و بانکی و مالی حضور داشتند و ضمن تشریح موقعیت خود، برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در دوران پسابرجام ابراز علاقه کردند.

در این نشست مقرر شد مدیران این شرکت های سنگاپوری با سفر به ایران زمینه های همکاری با کشورمان را پیگیری کنند.

همچنین مقرر شد تمام موضوعات مطرح شده در نشست، در نشست تجار و بازرگانان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

اس.ایسواران وزیر صنعت و تجارت سنگاپور اسفند ماه گذشته با سفر به تهران، موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری ایران و سنگاپور را نیز امضا کرد.  
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *