برگزاری جلسات منظم دولت و احزاب برای تهیه لایحه احزاب/ مخالف طرح مجلس برای فعالیت احزاب بودیم

15:34 - 05 مرداد 1393
کد خبر: ۱۷۵۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس جمهور از برگزاری جلسات منظم دولت و احزاب برای تهیه لایحه احزاب پس از عید فطر خبر داد.

: معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس جمهور از برگزاری جلسات منظم دولت و احزاب برای تهیه لایحه احزاب پس از عید فطر خبر داد.

مجید نصیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی میزان با اشاره به فرصت 3ماهه مجلس برای مسکوت گذاشتن طرح احزاب و تشکل‌ها اظهار کرد: بر اساس قانون موظف هستیم در زمان مقرر لایحه‌ای را آماده و به مجلس تقدیم کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های منظم دولت و احزاب در جهت تدوین لایحه احزاب است، گفت: در همین راستا، وزارت کشور از احزاب نظرخواهی کرده و منتظر نظر آن‌هاست.

وی تاکید کرد: دولت هنوز به صورت جدی به موضوع ورود پیدا نکرده و در حال تهیه مقدمات است.

نصیرپور تصریح کرد: دولت خودش را متعهد کرده است که طرح جامعی با هم‌افزایی نظرات دولت و احزاب تهیه کند تا به تصویب مجلس برسد.

وی با یادآوری اینکه دولت اساسا با طرح فعالیت‌ احزاب کمیسیون شوراهای مجلس مخالف بود، خاطرنشان کرد: همان زمان از دولت تقاضا شد در این زمینه لایحه‌ای را ارائه کند، تا طرح یادشده از جامعیت بیشتری برخوردار شود، اما دولت لایحه‌ای را آماده نکرد.

معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: طرحی که در مجلس مطرح شد اگرچه نکات مثبتی داشت، اما خالی از اشکال نبود و دولت با کلیات آن مخالف بود. از همین رو طرحی با امضا 25نماینده مجلس به هیئت رئیسه تقدیم شد و به مدت 3ماه طرح یادشده مسکوت گذاشته شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *