رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رفتارهای غیرانسانی در گوانتانامو آبروی آمریکا را برده است

8:25 - 01 آذر 1393
کد خبر: ۱۷۵۵۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: زندان گوانتانامو در ژانویه سال 2002 توسط دولت آمریکا به ریاست جمهوری جرج بوش پسر در پایگاه نظامی این کشور در کوبا ساخته شد با این ادعا که تروریست های ضد امنیت آمریکا را در آنجا در بند داشته باشد.

: زندان گوانتانامو در ژانویه سال 2002 توسط دولت آمریکا به ریاست جمهوری جرج بوش پسر در پایگاه نظامی این کشور در کوبا ساخته شد با این ادعا که تروریست های ضد امنیت آمریکا را در آنجا در بند داشته باشد.
به گزارش به نقل از بخش فرانسوی زبان خبرگزاری رویترز، اما رفتارهایی که در این زندان علیه زندانیان صورت می گرفت موجب آبرو ریزی و تضعیف واشنگتن در عرصه بین الملل شد و به همین دلیل باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سال 2009 میلادی تصمیم به تعطیلی آن گرفت.
بنابر این گزارش،تعطیلی این زندان به طور واقعی صورت نپذیرفته زیرا در ظاهر امر کنگره مخالف تعطیلی این مکان هستند و نتیجتا همچنان شماری از زندانیان باصطلاح ضد امنیت آمریکا در آنجا نگهداری می شوند.
به گفته کارشناسان مسایل آمریکا، دولتمردان واشنگتن در زندان گوانتانامو افرای را همچون البغدادی سرکرده گروه تروریستی که وضعیت جسمانی وی از دو هفته پیش تاکنون در هاله ای از ابهام است، برای اقدامات تروریستی همچون حمله به عراق و اشغال سه استان این کشور پرورش داده اند


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *