جوان داعشی در سیدنی دستگیر شد +عکس

12:00 - 29 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۵۲۶۱
پلیس "استرالیا" یکی از شهروندان این کشور را که از چندی پیش تصمیم به پیوستن به گروه تروریستی "داعش" را داشت و از آن زمان تحت نظارت نیروهای امنیتی و پلیس بود، به اتهام تلاش برای انجام عملیات تروریستی، دستگیر نمود.
به گزارش گروه فضای مجازی ، لیس "استرالیا" روز گذشته (سه شنبه) یک شهروند جوان این کشور را به اتهام تلاش برای پیوستن به "داعش" در ماههای اخیر و نیز تلاش برای انجام عملیات تروریستی در داخل خاک این کشور، دستگیر کرد.

به گفته پلیس ضد تروریست استرالیا، این جوان ۱۸، ساله که «تمیم خواجه» نام دارد اواخر سال گذشته میلادی قصد خروج از کشور به مقصد "سوریه" و به قصد پیوستن به گروه تروریستی داعش را داشت که مقامات امنیتی فرودگاه از این موضوع مطلع شده واقدام به ابطال پاسپورت وی کردند و از آن زمان تاکنون تحت نظارت و کنترل منابع امنیتی و پلیس استرالیا قرار داشت.

جوان داعشی در سیدنی دستگیر شد +عکس

یکی از مقامات ارشد پلیس در این باره گفت: در نهایت پس از نظارت چند ماهه، فعالیت های مشکوک این جوان اهل سیدنی این احتمال را تقویت کرد که او در صدد انجام عملیات تروریستی در این کشور است و در نتیجه نیروهای امنیتی و پلیس وارد عمل شده و او را دستگیر کردند.

جانشین عملیاتی پلیس فدرال استرالیا نیز مدعی شد: شواهد و مدارکی وجود دارد که تمیم اماکن مختلفی از شهر سیدنی را تحت نظر داشته و در صدد تهیه مایحتاج عملیات تروریستی بوده است، از جمله آنکه برای خرید سلاح گرم اقدام کرده بود.

جوان داعشی در سیدنی دستگیر شد +عکس

«نیل گاگهان» در ادامه افزود: پس از اطلاع پلیس از اقدامات انجام شده توسط این جوان، نیروهای پلیس برای حفظ امنیت موجود و اطمینان از عدم وقوع هیچ حمله تروریستی، بلافاصله وارد عمل شده و اقدام به دستگیری تمیم خواجه کردند.

رسانه های محلی به نقل از برخی مقامات پلیس گفته اند: اهداف احتمالی حمله تروریستی این جوان داعشی، مراکز پلیس و دیگر دفاتر دولتی در شهر سیدنی بوده است.

هنوز به طور رسمی هیچ اتهام به تمیم تفهیم نشده است ولی پلیس بر این باور است که این جوان از دو جهت در دادگاه متهم شمرده خواهد شد، یکی مهیا شدن برای انجام عملیات تروریستی، آنگونه که قرائن و شواهد گویای آن است و دیگری تلاش برای ورود به کشور خارجی برای انجام اقدامات خصمانه و حضور در جنگ در کشور بیگانه.

طبق قوانین قضایی استرالیا، در صورت اثبات دو اتهام مذکور، این جوان محکوم به حبس ابد خواهد شد.

هفته گذشته نیز پنج تبعه استرالیایی قصد داشتند با قایق ماهیگیری خود را به "اندونزی" رسانده واز آنجا به "سوریه" سفر کنند که در یک عملیات پلیسی، شناسایی و دستگیر شدند.

در طول یک سال و نیم گذشته، این نهمین بار است که پلیس استرالیا، از پیوستن شهروندان این کشور به داعش و اقدامات تروریستی در داخل خاک این کشور، جلوگیری به عمل آورده و پیش از هر اقدام خرابکارانه ای عوامل آن را دستگیر می کند.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *