شرایط برای اعزام تیم مجلس به منطقه خان طومان فراهم نیست/ انتقال پیکر شهدا به ایران طی روزهای آینده

11:22 - 29 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۵۲۲۲
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط و زمینه برای اعزام هیات ویژه مجلس برای بررسی آخرین وضعیت منطقه خان طومان در سوریه فراهم نشده است.
علی اصغری//شرایط برای اعزام تیم مجلس به خان طومان فراهم نشده / امیداریم پیکر شهدا طی روزهای آینده به ایران منتقل شودمنصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره آخرین وضعیت منطقه خان طومان و اینکه آیا پیکر شهدای ایرانی این حادثه به کشور منتقل شده است، اظهار کرد: اتفاقاتی که در منطقه خان طومان رخ داد بسیار ناراحت کننده بود اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که عزم و اراده نیروهای مقاومت در سوریه برای بازپس گیری این منطقه به نسبت گذشته افزایش پیدا کرده است و ما امیدواریم طی ماه های اخیر منطقه خان طومان دوباره به دست نیروهای مقاومت بیافتد.

وی افزود: پیرامون انتقال پیکر شهدای ایرانی حادثه خان طومان اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های امنیتی کشورمان صورت گرفته است و امیدوار هستیم به احتمال زیاد در طی روزهای آینده پیکر این عزیزان به کشورمان انتقال داده شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اخبار منتشر شده در رسانه های غربی پیرامون مدافعان حرم ایرانی در سوریه و شهادت تعدادی از آنها در منطقه خان طومان تنها بر اساس کینه ورزی صورت می گیرد از این رو انتظار است رسانه های داخلی کشورمان در مقابله با این موضوع به صورت جدی وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اینکه از آزادی اسرا اطلاع دقیقی ندارد، تصریح کرد: امیدوار هستیم دستگاه های مسئول در رابطه با آزادی اسرا نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

حقیقت پور پیرامون عزام هیاتی از محلس برای بررسی آخرین وضعیت منطقه خان طومان به سوریه اظهار کرد: ما رایزنی‌های لازم را پیرامون اعزام این هیات با وزارت خارجه انجام داده ایم و امیدوار هستیم در زمانی که شرایط فراهم شود مقدمات لازم را برای انجام این سفر  فراهم کنیم اما در حال حاضر زمینه و بستر برای تحقق این موضوع امکان پذیر نیست.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *