در رفع مشکلات نیازمندان با رویکرد دولتی برخورد نشود/ شناسایی ایتام محلات با کمک شورایاری ها

9:12 - 29 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۵۱۱۴
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نباید اعتبارات دولتی برای رفع مشکلات نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه هزینه شود.
مرتضی طلایی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: در قانون شهرداری ها به موضوع کمک به اقشار نیازمند و کم برخوردار جامعه تاکید شده و شناسایی نیازمندان یکی از وظایف قانونی شهرداری ها است.

وی افزود: شهرداری تهران نیز اکنون در راستای انجام وظیفه قانونی خود نسبت به شناسایی نیازمندان اقدام کرده و تلاش این نهاد قابل تقدیر است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مسئولیت شهرداری ها در قبال اداره شهرها اظهارکرد: شهرداری ها به نوعی مدیریت اداره شهر را برعهده داشته و شهرداران اگر بخواهند به درستی مدیریت شهرها را برعهده داشته باشند باید به مسائل اقشار نیازمند توجه کنند.

طلایی خواستار شناسایی اقشار آسیب پذیر و کم بضاعت تهرانی شد و خاطرنشان کرد: شناسایی اقشار آسیب پذیر محلات باید با کمک شورایاری ها انجام شود و ما در ستاد شورایاری ها این امکان را داریم که به شهرداری تهران کمک کرده و ایتام، زنان سرپرست خانوار و نیازمندان را شناسایی کنیم.

وی با تاکید بر پتانسیل بالای تشکل های مردم نهاد محله ای اذعان کرد: در بسیاری از محلات تهران افرادی هستند که بتوانند کمک های محدودی را به همسایه نیازمند خود ارائه کرده و تشکل های مردم نهاد محله ای می توانند این کمک ها را به دست افراد نیازمند برسانند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *