دستور قالیباف برای شناسایی و کمک به ایتام، فقرا و زنان سرپرست خانوار تهران

15:47 - 28 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۴۹۷۰
شهردار تهران به شهرداران نواحی دستور داد که ایتام، فقرا و زنان سرپرست محلات را شناسایی و به این افراد کمک شود.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، شهرداری تهران چندی است که به موضوع آسیب های اجتماعی ورود پیدا کرده و در این ارتباط اقداماتی را در دستور کار قرار داده است. همچنین در کنار اقدامات صورت گرفته برای کاهش آسیب های اجتماعی، کمک هایی نیز به خانوارهای نیازمند ارائه شده است.

به گزارش میزان، در همین راستا گفته می شود که محمد باقر قالیباف به صورت شفاهی به شهرداران نواحی مختلف پایتخت دستور داده که اقدامات لازم جهت شناسایی اطلاعات دقیق از تعداد ایتام، فقرا و زنان سرپرست خانواده در حوزه استحفاظی خود را کسب کرده و حداکثر تلاش خود را برای رفع نیاز آنها به کار گیرند.

شهردار تهران تاکید کرده که در محلات تهران هیچ فردی نباید شب، گرسنه سر به بالین بگذارد.

قالیباف پیش از این نیز آماری را در رابطه با خانواده های فقیر تهرانی مطرح کرده بود.

وی در همایش سراسری علما و ائمه جماعت مساجد تهران گفته بود که ۲۰۰ هزار خانوار در شهر تهران داریم که به نان شب خود محتاج هستند و باید برای کمک به آنها اقدام شود و این طور به نظر می رسد که این طرح، در راستای کاهش پلاک های فقیر در تهران است.

در همین راستا، طرحی تحت عنوان طرح حامی نیز در سراسر شهر تهران در حال اجرا است.

فرزاد هوشیار پارسیان، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در این رابطه گفت: در طرح حامی (حمایت اجتماعی مردم یار) که به صورت محله محور اجرا می شود، حامیان محلی که از چهار دسته حامیان عاطفی، شغلی، مالی و جهادگران جوان تشکیل شده اند، نسبت به شناسایی فقرای محلات و حل مشکلات آنها اقدام می کنند.

همچنین در کنار اقدامات این چنینی شهرداری تهران، طرح خواهرخواندگی محلات برخوردار و فقیر را نیز در دستور کار قرار داده تا شاید از این طریق به نیازمندان تهرانی کمک شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *