عاقبت داشتن دوستان بهایی برای دختر آیت الله

17:00 - 25 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۳۶۳۴
تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد فائزه هاشمی رفسنجانی دختر آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی به دیدار فریبا کمال آبادی، عضو ارشد بهائیت ایران رفته است.

به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ریشه، اخیراً در رسانه‌ها خبری منتشر شده مبنی بر دیدار فائزه هاشمی رفسنجانی با "فریبا کمال آبادی"، عضو ارشد بهاییت ایران که به تازگی بعد از 8 سال زندان به مرخصی آمده است.

عاقبت داشتن دوستان بهایی برای دختر آیت الله

در بخشی از تصویر منتشر شده از این دیدار، عکسی بر روی دیوار از (عباس افندی فرزند ارشد بهاءالله) بنیانگذار بهاییت که به نام "عبدالبهاء" شناخته می‌شود و سومین شخصیت محوری بهاییت است، دیده می‌شود.


فائزه هاشمی بهاییت

 

پیش از این فائزه هاشمی در مصاحبه‌ای با روزنامه فیگارو ضمن بیان خاطرات خود با بهائیان در زندان، آن‌ها را انسان‌های بزرگی دانسته بود.

 

فائزه هاشمی در این مصاحبه به زندانی شدنش به مدت 6 ماه در سال 2012 می‌گوید که زندان تجربه بسیار خوبی بود چرا که با زنان و مردان بزرگ ایرانی، بهائی‌ها، اعضای مجاهدین خلق، اصلاح‌طلبان و کسانی آشنا شدم که برای باورهایشان مبارزه می‌کنند.

 

اینکه دیدار فائزه با دشمنان جمهوری اسلامی ایران جرم است یا نه؛ اینکه این انتشار این عکس قابلیت پیگیری دارد یا نه؛ اینکه نزدیکی و احتمالاً مراودات فائزه با این چنین افرادی جرم قابل پیگیری است یا نه و اینکه آیا این رفتار های ساختار شکنانه فسق علنی محسوب میشود یا نه را سعی کرده ایم در گزارش پیش رو به اختصار بیاوریم.

 

***ابتدا نگاهی گذرا به روند فعالیت نامشروع فرقه ی ضاله بهایت در ایران بیاندازیم:

سنگ بنای بهاییت به دست میرزا حسین على نورى، فرزند میرزا عباس نورى گذاشته شد که در سال 1233 هـ.ق در تهران متولد گشت، او بعد از تحصیلات مقدماتى همچون پدرش که در دستگاه "امام وردى میرزا" از قاجاریه، سمت منشى گرى داشت، به خدمت دیوان درآمد و چون شوهر خواهرش هم منشى ق نسول روس بود، با ساز و کارهاى ایجاد ارتباط با سفارت خانه ‏ها هم آشنایى پیدا کرد.

فرقه ضاله بهائیت از سال 1260 ق. توسط «علی محمد باب» که خود را «باب» امام زمان(ع) و وسیله تماس مردم با آن حضرت معرفی کرد، به وجود آمد. او سپس دعوی «مهدویت» کرد و گفت که درآینده از میان بابی ها پیامبری قیام خواهد کرد و دین تازه ای خواهد آورد. وی در سال 1266 به دستور ناصرالدین شاه و امیرکبیر، تیرباران شد.بعد از آن، از بین پیروانش دو برادر مدعی جانشینی وی شدند و بدین ترتیب، اختلافاتی میان پیروان این فرقه افتاد.

 

***خواستگاه صهیونیستی و اسرائیلی فرقه ی بهائیت

گروهی پیرو برادر اول، مشهور به «صبح ازل» (بابی ها)، و عده ای دیگر پیرو برادر دوم «بهاءالله» (بهائی ها) شدند و در نزاع آنها عده زیادی به هلاکت رسیدند. از آنجا که عمده ویژگی های رفتاری بهائیت با ویژگی های رفتاری اسرائیلی ها همخوانی داشت، با تشکیل دولت اسرائیل و تشکیلات مرکزی بهائیت در شهر حیفا، این فرقه کاملاً در خدمت اسرائیل قرار گرفت و فعالیت های آنها براساس خواسته های اسرائیلی ها تنظیم شد.

 

پسر میرزا حسین على "عباس افندى" که "عبدالبهاء" لقب داشت، براى ترویج بهاییت کوشش‏هاى فراوانى نمود و در سال 1911 م، به اروپا مسافرت نمود و توانست روابط ویژه‌‏اى با انگلستان و آمریکا برقرار نماید.

 

بعد از سقوط عثمانى در جنگ جهانى اوّل، عبدالبهاء که در حیفا زندگى می کرد، مورد حمایت انگلستان قرار گرفت و به خاطر خدمات شایانش، بالاترین نشان خدمت گذارى به انگلستان را، بعد از جنگ دریافت کرد. او خود در نوشته‏ هایش سایه‏ ى امپراطور اعظم انگلستان جرج پنجم را بر سر اقلیم عربى فلسطین مستدام مى ‏طلبد.

 

در سال 1921 م، شوقى افندى، نوه ‏ى دخترى میرزا حسین على پس از مرگ عبدالبهاء، زعامت و رهبرى بهائیان را بر عهده گرفت. او بعد از تشکیل دولت اسراییل با رییس آن، دیدار کرد و مراتب دوستى بهاییان را نسبت به کشور اسراییل و آمال و ادعیه آنان را براى ترقى و سعادت اسراییل اظهار داشت. و در پیام نوروزى خود به بهاییان در سال 1329 هـ.ق ، تحقق دولت اسراییل را مصداق وعده الهى دانست.

بعد از مرگ شوقى افندى در سال 1957 م، در ظاهر یک گروه 9 نفرى، موسوم به بیت العدل، که مرکز آن در حیفاى فلسطین اشغالی است، مسئولیت اداره بهاییان را بر عهده گرفته است.

 

*** سرنوشت بهائیت

بهائیت در تمام دوران سلطنت پهلوی و در مقاطع حساس، به رغم ادعای غیرسیاسی بودن، هماهنگ با سیاست های موردنظر رژیم و در جهت تثبیت موقعیت آن تلاش کرد. تأیید انقلاب سفید شاه، همکاری با ساواک، جلب حمایت دولت های بزرگ از شاه و سلطنت او به وسیله اسرائیل، و عضویت در حزب رستاخیز، قسمتی از مواضع سیاسی فرقة مزبور بود. اسرائیل مذهب بهائی ها را به عنوان یک مذهب رسمی در سال 1974 به رسمیت شناخته است.

با پیروزی انقلاب اسلامی که دیگر مجالی برای تحقق اهداف شوم این فرقه باقی نمانده بود، بهائیان از طریق همدستی با استکبار در تضعیف نظام اسلامی کوشیدند و به انحای مختلف در صدد تبلیغ مرام خود برآمدند.

 

آخرین اعضای اصلی که در ایران مسئولیت مدیریت جامعه بهائی را بر عهده داشتند عبارت از: فریبا کمال آبادی/ جمال الدین خانجانی/ عفیف نعیمی/ سعید رضایی/ بهروز توکلی/ وحید تیزفهم/ مهوش ثابت

شش نفر از آنان در تاریخ ۱۴ می‌۲۰۰۸ (۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷) در منزل خود دستگیر شدند. هفتمین نفر، قبل از اعضای دیگر، و در تاریخ ۵ مارس ۲۰۰۸ (۱۵ اسفند ۱۳۸۶) در مشهد دستگیر شد. و هم اکنون در زندان اوین بسر می‌برند.

 

 

***ممنوعیت قانونی موجودیت فرقه ی گمراه و گمراه کننده ی بهائیت

در ۷ شهریور ۱۳۶۲، دادستان کل انقلاب، سید حسین موسوی تبریزی، تمام فعالیتهای جمعی و تشکیلاتی بهاییت در ایران را ممنوع اعلام نمود. این دستور انحلال سومین محفل روحانی ملی و حدود ۴۰۰ محفل بهائیت را الزامی می‌کرد. عضویت در هرگونه تشکیلات بهایی یا فعالیتی که باعث تشویق مذهب برای غیر بهاییان می‌شد به شدت ممنوع شده بود. دولت صدور این دستور را با این ادعا که تشکیلات بهائی محارب و توطئه گر شناخته می‌شوند و در فعالیتهای جاسوسی شرکت می‌کنند توجیه نمود.

 

موسوی تبریزی دادستان

 

موسوی تبریزی، دادستان کل انقلاب، در مصاحبه‌ای با کیهان، اظهار داشت: «جاسوسی می‌کنند برای دیگران و تحریک و اخلال در بعضی کارها می‌کنند ... این مسائل باعث شده که ما همین الآن اعلام کنیم که تمام فعالیتهای جمعی و تشکیلاتی بهاییت در ایران ممنوع و تا حال هم ممنوع بوده و دولت جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی اینها را به رسمیت نشناخته»

 

 

تا اینجا مشخص شد که هرگونه فعالیت این فرقه ی گمراه و گمراه کننده طبق قانون و دستور مقام قضایی جمهوری اسلامی ایران خلاف و پیگرد قانونی دارد.

 

 

اما از نظر شرعی معاشرت با بهائیت و ارتباط با عناصر آن چه حکمی دارد؟

برای این امر پاسخ مراجع به یک استفتاء را بررسی میکنیم:

 

***معامله و معاشرت با بهایی ها چه حکمی دارد؟

1 - دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی):

همه پیروان فرقه گمراه بهائیت محکوم به نجاست هستند و از هرگونه معاشرت و معامله با این فرقه ضالّه مضلّه، اجتناب نمائید.

 

2- دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی (مد ظله العالی):

معامله با اعضای فرقه ضالّه جایز نیست و اگر مشهور به بهائی بودن است، همان شهرت کافی است.

 

3- حضرت آیت الله هادوی تهرانی (دامت برکاته):

از آنجا که این فرقه ی ضالّه ی مضلّه همکار و همراه صهیونیسم بین الملل در ضدیت علیه اسلام هستند، هر گونه یاری رساندن و همکاری با آنها حرام است و باید از آن اجتناب شود.

 

 - علاوه بر امام خمینی و مقام معظم رهبری، سایر مراجع تقلید شیعه نیز این فرقه را ضاله خوانده و معاشرت با این فرقه و بویژه حمایت از آنها را حرام قطعی اعلام کرده‌اند.

 

4- آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید شیعه درباره معاشرت با این فرقه می‌گوید: اگر معاشرت سبب تحت تأثیر قرار گرفتن یا تأیید آنان شود، جایز نیست.

 

5- آیت‌الله نوری همدانی نیز این فرقه را نجس توصیف و معاشرت با آنان و ازدواج با آنان را جایز نمی‌داند.

 

6- بنا به فتوای آیت‌الله فاضل لنکرانی نیز اعضای فرقه بهائیت کافر و نجس  به شمار می‌روند.

 

7- آیت‌الله بهجت نیز این فرقه را نجس و کافر دانسته و بر لزوم اجتناب از معاشرت با آنان تاکید می‌کردند.

 

 

*** آیا فائزه هاشمی مرتکب جرم و یا گناه شده است ؟

آنچه که اتفاق افتاده است این است که فائزه هاشمی با یک عنصر اصلی از فرقه ی بهائیت عکس یادگاری انداخته و در واقع او را به دوستی و تداوم معاشرت پذیرفته است. هر چند انتشار یک عکس به تنهایی ثابت کننده ی ادعایی نیست ولی اظهار نظر های قبلی دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در رسانه ها تحلیل جالبی را از عملکرد وی نشان نمیدهد.

 

فائزه هاشمی

 

علی ای حال باید گفت که ادامه ی رفتار های ساختار شکنانه فائزه هاشمی مخصوصا در خصوص ارتباط با بهائیت برای وی مشکل ساز خواهد شد.

همانطور که پیش تر مطرح شد معاشرت با بهائی ها از نظر بسیاری از مراجع ممنوع و حرام است و طبیعتا گناه کمی ندارد. لذا می شود دختر آیت الله را متهم به ارتکاب فسق علنی نمود.

مراد از عنوان یاد شده، ارتکاب علنى گناه با علم و التفات به گناه بودن آن در مرئی و منظر دیگران است. تظاهر به گناه حرام است و کسى که تظاهر به گناه مى‏ کند، در شرع داراى حرمت نیست. ازاین‏رو، غیبت او نزد کسى که بر گناهش مطلع نیست جایز است و اگر کسى او را با عناوینى همچون فاسق، حقیر، پست (وضیع) و مانند آن از عناوین و القابى که استحقاق آن را دارد، خطاب کند، کیفر حد یا تعزیر بر او جارى نمى‏شود. البتّه در اینکه غیبت کردن از چنین شخصى مطلقا جایز است یا تنها در قلمرو گناهى که بدان تظاهر کرده، اختلاف است. (منبع- جواهر الکلام- کتاب المکاسب)

 

اگر بخواهیم از جنبه ی دیگری به اتفاقی که رخ داده است نگاه کنیم باید بپرسیم آیا صلاح است که فرزند یک مقام بلند مرتبه ی مملکتی با صف اول ضد انقلاب و به مراتب اولی ضد اسلام هم پیاله شود و تبل دوستی به صدا درآورد؟

آیا اتهام جاسوسی یا هر عنوان دیگری به ذهن هر خواننده ای که این خبر را مشاهده میکند سر نمیزند؟

آیا آیت الله هاشمی درگوش فرزند خود اتقو من مواضع التهم را نخوانده است؟...

 

لذا  عقلانیت میگوید که هر چه زودتر فائزه هاشمی از اتفاقات اخیر و ارتباط تنگاتنگ با سردمداران بهاییت اعلام برائت کند و به مواضع صحیح و صریح جمهوری اسلامی احترام بگذارد.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


 



یحیی
|
-
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
0
با سلام ودرود خدا بر امام خامنه ای به نظرم یک دختر روحانی یک مسول مملکت اسلامی وریس تشخیص مسلحت نظام جای تاسف و نگرانی دارد این دختر باعث ابروی ایت الله هاشمی شده است میخواهد چه نشان بدهد اخر مسلمان شیه زمانی مرجع دینی این مذهب را نجس میدانند دارید از عربستان و داعش حمایت میکند خانم هاشمی امروز و فرداست که فایز خانم برود با ریس داعش عگس بندازد بخدا بنظر من حقیر در این موقیت خانم هاشمی این حرکات دشمنی با جمهوری اسلامی دشمنی با خدااست مسلمان کینه ورزی چیز خوبی نیست شما خانواده بزرگی هستید ابروی پدرت را حفظ کن این کارها دشمن شاد کن میباشد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *