حضور مستشاری ایران در محور مقاومت به رشد فرماندهان جدید منجر می شود/ دشمن به دنبال فرسایشی کردن جنگ است

6:00 - 26 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۳۵۸۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
هادی محمدی گفت:علی رغم آنکه دشمن با یک طراحی و هدفمندی روشن، موج تروریسم و بی ثباتی را در غرب آسیا به راه انداخته و برای تحقق هدف شوم خود به دنبال بر هم زدن نظم منطقه ای بوده، ولی امروز می بینیم که حضور مستشاری ایران در سوریه نه تنها این طرح را به شکست می کشاند بلکه مزیت های جدید و امتیازات و توانمندی های نوینی را برای ما خلق می کند.
هادی محمدیهادی محمدی کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به برخی از اظهار نظرها در خصوص تحمیل شدن ضررهای گسترده و کسب سودهای کم از حضور مستشاری ایران در سوریه، عنوان کرد: علی رغم آنکه دشمن به دنبال فرسایشی کردن و هزینه مند کردن جنگ است، اما حقیقت آن است که حضور نیروهای مستشاری ایران در سوریه زایش توانمندی ها و عرصه های نفوذ جدید را برای ما فراهم ساخته است.

وی با بیان اینکه جنگ یک پدیده مخرب است ولی همانگونه که امام راحل فرمودند همین پدیده مخرب می تواند یک مدرسه و دانشگاه باشد اظهار داشت: همانگونه که شاهد بودیم  از دل هشت سال دفاع مقدس، توانمندی های گسترده ای در زمینه های مختلف از جمله نظامی برای جمهوری اسلامی به وجود آمد.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا ادامه داد: علی رغم آنکه دشمن با یک طراحی و هدفمندی روشن، موج تروریسم و بی ثباتی را در غرب آسیا به راه انداخته و برای تحقق هدف شوم خود به دنبال بر هم زدن نظم منطقه ای بوده، ولی امروز می بینیم که حضور مستشاری ایران در سوریه نه تنها این طرح را به شکست می کشاند بلکه مزیت های جدید و امتیازات و توانمندی های نوینی را برای ما خلق می کند.

محمدی اضافه کرد: یکی از این مزیت های حضور مستشاری نیروهای ایرانی در سوریه آن است که فضای فرهنگ ایثار، شهادت و همبستگی ملل اسلامی گسترش پیدا می کند که این مسئله در درون خودش به رشد کادر جوان و فرماندهان جدید منجر می شود.

وی با بیان اینکه حضور نیروهای ایرانی در سوریه موجب می شود که ما با شیوه ها و ابزارهای جنگ دشمن آشنا شویم، گفت: حاصل این جریان مستشاری افزایش قدرت منطقه ای و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا در پایان با بیان اینکه مسلما در هر درگیری و نزاع ممکن است هزینه هایی هم از سوی ما پرداخت شود یادآور شد: شهادت افراد نوعی هزینه و خسارت است ولی برکات خون شهدای مدافع حرم بسیار فراتر از آن چیزی است که ممکن است ما از دست بدهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *