برخورد امنیتی با تعدیل شدگان سازمان انرژی اتمی/ با توجه به کاهش سانتریفوژها تعدیل نیرو در این سازمان طبیعی است

15:24 - 25 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۳۵۲۳
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد امنیتی با کسانیکه جز نیروهای تعدیل شده سازمان انرژی اتمی هستند خاطر نشان کرد: متاسفانه افرادی که این موضوع را اطلاع رسانی می کنند به گونه ای مورد توبیخ قرار می گیرند که دیگر افراد و پژوهشگران اجازه پیدا نمی کنند تا در این زمینه به صورت قانونی وارد عمل شوند.

کمیسیون امنیت ملی پروژه تعدیل نیرو در سازمان انرژی اتمی را مورد بررسی قرار می دهداسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره نامه سرگشاده جمعی از متخصصین سازمان انرژی اتمی خطاب به علی اکبر صالحی رئیس این سازمان به دلیل تعدیل وسیع پژوهشگران سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: به طور مشخص و روشن معلوم است چون با توجه به توافق برجام سانتریفوژهای ما از 19هزار تا به 6هزار تا در نطنز و 1444 تا در فردو کاهش پیدا کرده سازمان انرژی اتمی نیز دست به تعدیل نیرو می زند.

وی افزود: توقف کردن بخشی از فعالیتهای هسته ای ما به خصوص در نطنز،‌فردو و راکتور اراک و اینکه ما تا 10 سال آینده نمی توانیم فعالیتهای هسته ای گسترده ای داشته باشیم سبب شده است که سازمان انرژی اتمی به دلیل کاهش فرایند کاری بخش وسیعی از نیروهای خود را تعدیل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این کمیسیون پیگیر جدی این مسئله است تصریح کرد: متاسفانه سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه این پژوهشگرها از نیروهای شرکتی هستند که تعدیل شدند قصد دارد به راحتی از این موضوع عبور کند غافل از اینکه پژوهشگران حوزه انژری اتمی از جایگاه و رتبه علمی بالایی برخوردارند که این رفتار دور از شان آنها است.

کوثری با اشاره به برخورد امنیتی با کسانیکه جز نیروهای تعدیل شده سازمان انرژی اتمی هستند خاطر نشان کرد: متاسفانه افرادی که این موضوع را اطلاع رسانی می کنند به گونه ای مورد توبیخ قرار می گیرند که دیگر افراد و پژوهشگران اجازه پیدا نمی کنند تا در این زمینه به صورت قانونی وارد عمل شوند.

وی تاکید کرد: بدون شک کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با توجه به زوایای حساس این موضوع هفته آینده مسئله تعدیل جمعی از پژوهشگران سازمان انرژی اتمی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

بر اساس گزارش میزان، جمعی از متخصصین سازمان انرژی اتمی چندی پیش با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی از تعدیل وسیع پژوهشگران این سازمان ابراز نگرانی کرده و درباره ادامه این روند هشدار دادند.



ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
در سازمان تا بحال هیچ کس را اخراج نکرده اند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *