هیچ اختلافی بین ارتش و سپاه وجود ندارد

12:11 - 25 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۳۳۴۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه بالا بردن توان رزمی برگرفته از دستورات الهی و قرآن کریم است که می فرماید "و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه" اظهار داشت: امروز دشمنان از جمهوری اسلامی و توان دفاعی آن که مبتنی بر بازدارندگی تعریف شده است هراس دارند.
آل هاشمحجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفت و گوی مشروح با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به انتشار برخی شایعات رسانه های بیگانه در خصوص زاویه گرفتن ارتش و سپاه از یکدیگر، ضمن رد این ادعا اظهار داشت: امروز سپاه با ارتش و ارتش با سپاه کاملا هماهنگ و یکرنگ هستند و ماموریت های مختلفی که از سوی فرمانده معظم کل قوا به آنان تکلیف شده را با همدلی و هماهنگی انجام می دهند و در این زمینه نباید به توطئه های بی اساس بیگانگان توجهی کرد.

وی با اشاره به نقش پررنگ شهید صیاد شیرازی در ایجاد وحدت میان دو مجموعه ارتش و سپاه عنوان کرد: زمانی که رزمنده های ما در جبهه ها شعار می دادند "ارتشی و سپاهی؛ دو لشکر الهی"، شهید صیاد شیرازی این شعار را اصلاح کرد و گفت " ارتشی و سپاهی؛ یک لشکر الهی"؛ و همانگونه که شاهد بودیم برادران سپاهی در کنار ارتش با اقتدار و صلابت تا پایان جنگ در برابر دشمن جنگیدند و اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک کشورمان به اشغال دشمن دربیاید. 

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه با رد هرگونه ادعا مبنی بر ضعف توان دفاعی ارتش ایران تصریح کرد: امروز ارتش از نظر توان رزمی در اوج قرار دارد که این اتفاق در وهله نخست به دلیل هدایت ها و تدابیر مقام معظم رهبری و در کنار آن عشق ارتشی ها به افزایش توان دفاعی و آمادگی رزمی خود ایجاد شده است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه بالا بردن توان رزمی برگرفته از دستورات الهی و قرآن کریم است که می فرماید "و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه" اظهار داشت: امروز دشمنان از جمهوری اسلامی و توان دفاعی آن که مبتنی بر بازدارندگی تعریف شده است هراس دارند.

وی با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار پیشرفت های شگفت انگیز تجهیزاتی و تسلیحاتی، از لحاظ معنویت نیز در اوج قرار دارد یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی امسال خودشان با فرماندهان نظامی فرمودند که "در کنار بالابردن توان رزمی باید به افزایش توان معنویت هم توجه داشته باشید" و ما نیز در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تمام سعی خود را در این زمینه بکارگیری کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه انجام امور مربوط به افزایش بصیرت سیاسی یکی از اصلی ترین ماموریت های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که کارکنان ارتش و کارکنان نیروهای مسلح باید آگاه ترین قشر نسبت به مسائل سیاسی باشند و این تفاوت دارد با آنکه ارتش و نیروهای مسلح به جریانات سیاسی ورود پیدا کنند؛ نیروهای مسلح از ورود به جریان های سیاسی منع شده اند اما این بدان معنا نیست که نسبت به مسائل سیاسی عصر خود نا آگاه و کم اطلاع باشند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: دوره های بصیرت افزایی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در شهرهای قم و تهران و همچنین در پایگاه ها و پادگان های ارتش جمهوری اسلامی بسیار تاثیرگذار گزارش شده و نیروهای ارتشی برای این دوره ها اهمیت بالایی را قائل شده اند.

وی در ادامه با اشاره به آمار بالای نیروهای ارتشی در انجام امور عقیدتی اظهار داشت: به عنوان نمونه در ماه رجب امسال که چند روز پیش به پایان رسید، 16 هزار و 800 نفر معتکف در مجموعه ارتش و در بخش های مختلف آن داشتیم که رقمی مثال زدنی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به وجود 4 هزار و 500 حافظ قرآن ارتشی در سطوح مختلف عنوان کرد: امروز قاریان و حافظان قرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از کشور و در میان ارتش های کشورهای اسلامی حرف های بسیاری برای گفتن دارند.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه "قرآن" و "نماز" به عنوان دو رکن اساسی در وجود معنویت در ارتش شناخته می شوند گفت: روزانه بیش از 700 وعده نماز صبح، ظهر و عصر، مغرب و عشا در سطح ارتش داریم و علاوه بر آنکه در تمامی روزهای سه شنبه سال در اول صبح نیروهای ارتشی وقت خود را به خواندن و تدبر در قرآن اختصاص می دهند، در طول ماه مبارک رمضان نیز یک ساعت ابتدایی خدمت در روز، به انجام امور قرآنی اختصاص دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف قرآنی برای کارکنان پایور و وظیفه، از برگزاری برنامه های فرهنگی عقیدتی برای خانواده های کارکنان ارتش خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات قرآن و همچنین جشنواره حدیث، از جمله برنامه های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برای خانواده های کارکنان است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به همت ارتشی ها در گرفتن روزه مستحبی در روزهای دوشنبه گفت: به عنوان نمونه دوشنبه هفته گذشته در دانشگاه افسری امام علی (ع) 900 نفر روزه مستحبی گرفتند.

حجت الاسلام آل هاشم در پایان با اشاره به روحیه معنوی بالای فرماندهان ارتش نیز گفت: امروز به فضل الهی تمامی فرماندهان ارتش، حساسیت و توجه ویژه ای نسبت به مقوله معنویت در این مجموعه دارند که یقینا ما باید قدردان آن باشیم.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *