30 درصد از فارغ‌التحصیلان بیکار هستند/ نرخ بیکاری زنان 45 درصد برآورد می‌شود

13:43 - 05 مرداد 1393
کد خبر: ۱۷۲۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران از افزایش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان طی یک سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر 30 درصد فارغ الحتصیلان بیکار هستند.

: دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران از افزایش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان طی یک سال گذشته در کشور خبرداد و گفت: در حال حاضر 30 درصد فارغ الحتصیلان بیکار هستند.

محمد عطاردیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، تغییر نگرش زنان به بازار کار را موجب افزایش نرخ بیکاری عنوان کرد و گفت: هم اکنون نرخ بیکاری زنان  45 درصد است که در صورت عدم تعادل در روند عرضه و تقاضای اشتغال، نرخ بیکاری در بین زنان به بالای 50 درصد افزایش می‌یابد.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی اشتغال یاد آور شد: درخوش بینانه ترین حالت نرخ بیکاری ظرف یک سال گذشته دو برابر شده است، به گونه ای که بیش از 50 درصد نیروی کار فعال کشور در شرایط بیکاری قرار دارند.

عطاردیان افزود: برای پایین نشان دادن نرخ بیکاری از معیارهای غلط استفاده می‌شود و درنتیجه نرخ بیکاری اعلام شده غلط است.

او با تاکید بر این که هم اکنون نرخ بیکاری دچار ابهام و تردید است،‌ گفت:‌ با تغییر تعریف کار مشکل بیکاری در کشور حل نمی‌شود، اما نکته این است که با تمام این تعاریف نیز آمار دقیقی از تعداد بیکاران در کشور وجود ندارد.

عطاردیان افزود: چون آمار ورودی و خروجی به بازار کار به طور دقیق ثبت نمی‌شود به همین دلیل آمار نرخ بیکاری با عدد واقعی تفاوت زیادی دارد.

وی نرخ بیکاری را در کشور بیش از 25 درصد اعلام کرد و گفت: به دلیل وضعیت بحرانی واحدهای تولیدی و عدم پرداخت یارانه این واحدها نرخ بیکاری در بهار بیش از 25 درصد برآورد می‌شود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی اشتغال از افزایش نرخ بیکاری در استان های سراسر کشور خبر داد و گفت: در صورت تداوم وضعیت بحرانی واحدهای تولیدی نرخ بیکاری تا پایان سال جاری به بیش از 30 درصد افزایش خواهد یافت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *