رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

درمان چاقی با باکتری های روده

9:46 - 25 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۲۵۰۴
محققان بر این باورند که باکتری های روده دو درصد از وزن بدن هر فردی را تشکیل داده و در حالتی خفته به حیات خود ادامه می دهند. در حقیقت همین دو درصد باکتری های زنده در بدن باعث اضافه وزن و چاقی در برخی افراد می شود.
درمان چاقی با باکتری های زنده میسر شد
به گزارش گروه فضای مجازی ، دانشمندان بر این باورند که باکتری های روده در خارج از بدن انسان نیز زنده می مانند. همچنین باکتری های زنده در روده نه تنها بر چاقی و اضافه وزن تاثیر دارند بلکه در شرایط گوناگون افراد را دچار بیماری های التهابی روده، سندرم روده تحریک پذیر و حتی افراد را به آلرژی مبتلا می کنند.

این پژوهش که توسط دانشمندان موسسه سانگر در مجله Nature منتشر شده است بیانگر این مطلب است که اجتماع باکتری های زنده در بدن که به میکروبیوم معروف است باعث ایجاد برخی اختلالات در بدن می شود.

دکتر سام فورستر، از موسسه سانگر و موسسه هادسون تحقیقات پزشکی در استرالیا، گفت: باکتری های زنده در روده برای دستگاه گوارش ضروری است. حتی می توان از این باکتری ها در درمانی برخی از بیماری های استفاده کرد.

با توجه به اینکه انگلستان دارای بالاترین سطح از چاقی در اروپاست، یک چهارم بزرگسالان این کشور با معضل چاقی روبرو هستند این مطالعه در کاهش اضافه وزن و چاقی در این کشور نیز بی تاثیر نبوده است.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: آستان


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *