رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آبیاری مزارع کشاورزی جنوب تهران با فاضلاب خام/ بحران کمبود آب در انتظار پایتخت است

12:34 - 21 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۱۸۳۰
اعضای شورای اسلامی شهر تهران نسبت به کمبود آب در پایتخت ابراز نگرانی کرده و بحران آینده تهران را بحران کمبود آب اعلام کردند.
آبیاری مزارع کشاورزی جنوب تهران با فاضلاب خام/ بحران کمبود آب در انتظار پایتخت استبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر موضوع فاضلاب پایتخت و بررسی وضعیت فاضلاب در دستور کار اعضا قرار گرفت.

در این جلسه رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات  شهری شورای شهر تهران گفت: اکنون شاهد فاجعه زیست محیطی در مزارع کشاورزی تهران هستیم و چندین هکتار از مزارع جنوبی پایتخت با آب فاضلاب خام آبیاری می شوند.

وی افزود: متأسفانه همچنان برخی از مناطق جنوبی تهران به شبکه آب شرب شهری متصل نبوده و از آن جمله می توان به شهرک رسالت در جنوب پایتخت اشاره کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در خصوص وضعیت مردم ساکن در شهرک رسالت واقع در جنوب بزرگراه آزادگان اظهار کرد: در این شهرک بیش از 15 هزار نفر زندگی می کنند که فاقد شبکه فاضلاب بوده و وضعیت زندگی آنها بسیار دشوار است.

حافظی ادامه داد: آب شرب ساکنان این محلات از چاهها عمیق تأمین شده و از این بابت نگرانی‌هایی وجود دارد که در برخی از ماههای سال میزان نیترات آب این چاهها از حد استاندارد خارج شود.

در ادامه این جلسه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با ارائه تذکری به برخی از شهرداران مناطق خاطر نشان کرد: پیش از این به برخی از شهرداران مناطق در رابطه با همکاری نکردن با شرکت آب و فاضلاب تذکراتی ارائه شد و انتظار ما این است که شرایط برای اقدامات این شرکت توسط شهرداری فراهم شود.

 چمران در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون وضعیت فاضلاب منطقه 22 اذعان کرد: پیگیری‌های لازم در رابطه با وضعیت فاضلاب منطقه 22 انجام شده و این امکان وجود دارد که مصوبه‌ای خاص حل مشکلات این منطقه به تصویب رسد.

بر اساس این گزارش احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز نسبت به کیفیت آب سد ماملو ابراز نگرانی کرده و گفت: وضعیت آب این سد چندان مطلوب نیست و درخواست ما این است که در زمینه بهبود کیفیت آب این سد اقدام شود.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز مشکلات شرکت آب و فاضلاب را مرتبط با شهرداری تهران دانست و گفت: در بیشتر مواقع شاهد هستیم که شهرداری مجوز حفاری را صادر نکرده و در  کنار آن گاهی سبب توقف پروژه های عمرانی شده است.

دبیر بحران آینده تهران را کم آبی دانست و تصریح کرد: متاسفانه در برخی از مواقع شاهد هستیم شهرداری به اشتباه فضای سبزی را در نقطه‌ای دایر کرده و این فضای سبز نیازمند آب زیاد جهت آبیاری هستند.

همچنین ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به از میان رفتن بخش قابل توجهی از برف‌های آب شده کوه‌های تهران، گفت: متاسفانه به دلیل نبود سد و بند شاهد هستیم که بخش قابل توجه برفهایی که آب می‌شوند وارد فاضلاب شده و از میان می روند.

وی خواستار اجرای شبکه فاضلاب خانگی شد و اظهار کرد: باید هر چه سریعتر نسبت به راه اندازی فاضلاب‌های خانگی اقدام شده و شاهد اجرای این پروژه در شهر باشیم.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز با ارائه هشداری نسبت به ورود کل فاضلاب منطقه قیامدشت به یک کانال اذعان کرد: متأسفانه کل فاضلاب قیامدشت اکنون وارد یک کانال آب شده و مردم به شدت از این مسئله ابراز نگرانی می کنند.

حقانی با اشاره به کرایه تانکر آب در سطح تهران خاطر نشان کرد: هزینه‌هایی که اکنون بابت کرایه تانکر آب در سطح تهران پرداخت می‌شود بسیار زیاد بوده و باید برای کاهش هزینه‌ها برنامه ریزی شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *