تشریح برنامه های صنعت برق در سال اقتصاد مقاومتی

11:30 - 17 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۹۸۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل توانیر گفت: صنعت برق از زمانی که موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح شد فعالیت هایی را در این زمینه اغاز کرده و امسال برخی از انها به عمل خواهد نشست.
تشریح برنامه های صنعت برق در سال اقتصاد مقاومتیارش کردی مدیرعامل توانیر در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص برنامه های صنعت برق در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت: صنعت برق از زمانی که موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح شد فعالیت هایی را در این زمینه اغاز کرده و امسال برخی از انها به عمل خواهد نشست.

وی در ادامه به نمونه ای از این اقدامات اشاره و بیان داشت:تک رقمی شدن تلفات در شبکه توزیع یکی از مهمترین برنامه ها در سال اقتصاد مقاومتی است به گونه ای که بدون سرمایه گذاری جدید نیاز مصرف کشور تامین شود.
 
وی افزود:در سال گذشته از راه کاهش تلفات ۲۴۰ میلیون دلارصرفه جویی صورت گرفت.
 
کردی به افزایش راندمان نیروگاه ها اشاره و تصریح کرد:به دنبال سیکل ترکیبی کردن ۱٨ هزار مگاوات نیروگاه گازی در کشور هستیم که از این طریق ۷ هزار مگاوات به بخش بخار اضافه خواهد شد.
 
مدیرعامل توانیر افزود:با سیکل ترکیبی شدن نیروگاه ها در حدود ۱۲.۵ میلیارد لیتر در سوخت کشور صرفه جویی خواهد شد.
 
وی عنوان کرد:از اقدامات دیگر میتوان به ساخت ۱۷ هزار مگاوات نیرگاه جدید با راندمان بالای ۵۷ درصد و منطبق با استاندارد های جهانی اشاره کرد.

گفتنی است در حال حاضر راندمان های نیروگاه ها به طور متوسط ۳۷ درصد است که با ساخت این نیروگاه های جدید تحول عظیمی در بحث راندمان نیروگاه ها ایجاد می شود.
 
کردی به گسترش انرژی های تجدیدپذیر نیز اشاره و بیان کرد:در برنامه ششم توسعه به دنبال تولید ۳ هزار مگاوات برق پاک از طریق انرژی های تجدید پذی هستیم.
 
وی در پایان به ضریب نفوذ برق در کشور اشاره و خاطرنشان کرد:ضریب نفوذ برق در کشور نزدیک ۱۰۰ درصد است ولی با این حال تعدادی روستای با کمتر از ۱۰ خانوار در کشور بدون برق یافت می شوند که به دنبال تکمیل برق رسانی به روستاها در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل هستیم.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *