معلمی و قضاوت شأن انبیا و اولیاء الهی است

13:59 - 14 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۸۹۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
حجت الاسلام و المسلمین مظفری گفت: معلمی و قضاوت شأن انبیا و اولیاء الهی است و این شأن و فرهنگ آن باید در جامعه گرامی داشته شود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در مراسم تقدیر از اساتید و معلمان گفت: معلمی و قضاوت شأن انبیا و اولیاء الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری همزمان با روز معلم در مراسم تقدیر از خدمات اساتید دوره های کار آموزی قضایی در مجتمع قضایی ولایت دادگستری مشهد حضور یافته بود با اشاره به شأن و جایگاه علم خاطر نشان کرد: معلمی و قضاوت شأن انبیا و اولیاء الهی است و این شأن و فرهنگ آن باید در جامعه گرامی داشته شود.

وی با اشاره به جایگاه شهید علامه مرتضوی مطهری خاطر نشان کرد: در شأن ایشان همین بس که امام (ره) فرمودند مطهری حاصل عمر من بود و تمام تألیفات ایشان مفید و ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری تزکیه و تعلیم را دو بالی دانست که باید مورد توجه همگان به ویژه جامعه حوزوی و دانشگاهی قرار گیرد و این دو مقوله باید در کنار هم باشند تا سیر رشد و تعالی انسان را فراهم کند. وی نقش اساتید و معلمان در بهروزی و سعادتمندی جامعه بسیار مهم دانست و افزود: جامعه فرهنگی همواره منشأ خدمات فراوانی به جامعه علی الخصوص در عرصه علم و دانش و فرهنگ بوده اند و این توانائی ها و داشته ها را در مسیر پیشرفت کشور بکار گرفته اند.

وی نقش معلمان و اساتید و دانشگاهیان را در توسعه علم و فناوری کشور بسیار مهم دانست و افزود: ارزش علم ذاتی است. بنابراین ارزش عالم نیز ذاتی است و چنین افرادی نقش بی بدیلی در رشد علمی کشور داشته و انشاء الله خواهند داشت.

 رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به وضعیت کارآموزی قضایی در استان گفت: بحمدالله در مدت اخیر تلاش فراوانی در زمینه جذب و هم در زمینه آموزش دانش قضایی کارآموزان انجام شده و انشاء الله در سال 95 نیز به دنبال ارتقاء کمی و کیفی آموزش در سطح استان خراسان رضوی خواهیم بود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *